fredag 12 mars 2010

Grön skön helg

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Hej vänner! Här kommer ett pysseltips för helgen... om det kliar i era gröna fingrar vill säga.
Jag gör kransar året om och ibland blir det till och med en som får hänga inomhus och förgylla tillvaron.

Så här gör du: Köp en bunt blåbärsris på torget eller ge dig ut och plocka själv. Forma kraftig ståltråd till ett hjärta och bind på med grön spoltråd (finns i din blomsterbutik). Som pricken över i kan du binda fast ett snapsglas att fylla med blomsterprakt. Lycka till!

Nu är det fredagsmys!

11 kommentarer:

  1. Fint! Med båda yngsta sönerna sjuka och make och den äldste bortresta kanske jag borde ta tag i lite pyssel i helgen. Om de nu blir så sjuka att de vill sova vill säga :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med vårpyssel. Trevligt att du delar med dig av tips - det där med snapsglaset var ju bara för läckert!

    SvaraRadera
  3. Det är fredagsmys att titta in här...!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fiffigt och fint!

    Tack för tipset!

    Trevlig helg!!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Vilket fint blåbärshjärta! Snapsglaset var ju verkligen pricken över I:et!

    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättefin!
    Hur Nice som helst!!


    Må gott

    Maliin

    SvaraRadera
  7. Du är sååå duktig vännen.
    Älskar att pynta med blommor.
    Ha en fin fin helg och njut av vår/vintersolen.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  8. vad mysigt vårigt du visar! här är det inte mycket snö kvar men det är fortfarande svinkallt... i morse höll jag på att bryta benen av mig på min promenad :)

    kram jenny

    SvaraRadera
  9. Ja men det var fint! Nästa höst ska jag samla massor med blåbärsris (mera än i fjol) och så ska det pysslas! :)

    SvaraRadera
  10. Mysigt vårpyssel!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!