onsdag 3 mars 2010

Odla i låda

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Jag kan tänka att det spirar i era fönsterkarmar. Det är ju så ljuvligt att följa växtkraften från frö till grodd och vidare till en färdig planta. Har man väl börjat är det liksom svårt att sluta och varje tänkbart kärl fylls med nya odlingar. Det jag klurat på är hur man samtidigt kan få det att se snyggt ut i fönstret. Min bästa idé är att odla i enkla lådor från Ikea tänkta för förvaring av cd-skivor. Dessa lådor fyller jag med lecakulor och sedan kan odlingen ta plats. Smidigt att bära med sig är det också då mina lådor har handtag. Vill man kan lådorna märkas upp med text eller snygga såpinnar - ja det går att göra massor med fint.

Hoppas solen skiner på er också idag!

12 kommentarer:

  1. Hej! Nu blev jag sugen att förgro lite vackra sommarblommor! Bra tips!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild! Här är det lite för tidigt att börja med sådden, det dröjer ända till i början av Maj innan jag kan använda växthuset, och tyvärr rymmer jag inte så mycket härinne. Men i April är jag på G...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilket gott tips, IKEA nästa!
    Hälsningar i den soliga dagen,
    Eva

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att se dina bilder. Jga har skickat pelargon bilder til året runt till nästa vår. Får se om de vill köpa dem bara..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset Pernilla..Så fint!!

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  6. Aha... detta var fint och fiffigt...!!
    Hm... hade ju bestämt mig för att inte förodla i år... =O
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket bra tips och snyggt blev det också! Vad anvädner du för såkrukor?

    SvaraRadera
  8. Vilket bra tips! Härlig inspirationsblogg du har!

    SvaraRadera
  9. Vilket bra tips! Härlig inspirationsblogg du har!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig idé! Stort tack för den inspirationen.

    SvaraRadera
  11. Vad fint, en sån kul idé!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!