torsdag 11 mars 2010

Pilflätning till påsk

Foto: Ulrika G Ottvall
Pilflätning Pernilla Nilsson Dona Produktion

Varje vår väcks min längtan att fläta i pil. Det är något visst med de mjuka pinnarna som luktar så gott...

Var och rotade bland mammas och mina pilsaker häromdagen. Har nämligen fått en förfrågan om att ha med en del flätat till den konstrunda som arrangeras i Skåne till påsk. Ställer inte ut själv utan har lånat ut våra saker till en vän som finns på plats i nordostskånska Tollarp. Lovar att berätta mer när det närmar sig :)

♥ Kram från fru dona ♥
.
Vill ni se flätat i olika former så kolla min hemsida under rubriken pilflätning
Förresten, ser ni att det är blått i bilden i dag igen ! Har nog fått en blå bacill...

9 kommentarer:

  1. Hej!

    Härligt med ett inlägg från dig! Dina bilder och arrangemang lyckas alltid locka fram lite kreativitet inom mig :)

    Skall bli kul att se vad du hittar på med pil! jag skulle vilja fläta någon slags portal som humle kan slingra längs. In my dreams ;)

    Ha en fin dag.

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  2. Har aldrig testat att fläta pil men har länge varit sugen på att testa.
    Kankse skulle slå slag i saken.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. De bacillerna är välkomna!!:)
    Du förmedlar alltid en så lugn och skön känsla i ditt skapande, blir så inspirerad av det och ville passa på att säga det!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag gillar det blå i dina bilder;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vad kul det låter med pilflätning. Det är något jag gärna skulle vilja lära mig.
    Kram Elin.

    SvaraRadera
  6. Oj om man kunde det där med pilflätning. Det blir så fint! Men jag är rädd att det skulle ta ganska mycket på min sjuka handled.
    Däremot är jag nyfiken på vad du har på gång!

    SvaraRadera
  7. sÅ FIN den sinkpotten din var, nydelig:)

    Nyt våren som kommer snart, håper jeg:)

    Klemmer fra Janne

    SvaraRadera
  8. Vackert med pil! Spännade med konstrundan! Tittar in för att önska dig en toppenhelg!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  9. Pilflätning låter härligt! Det har jag
    på min lista; "Någon gång ska jag..."

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!