onsdag 31 mars 2010

Pilutställning i påsk

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

I påsk hittar ni flätad pil signerad mamma och mig i gamla klostret i Östra Sönnarslöv. Vi finns inte på plats själva utan det är en duktig trädgårdsvän som ställer ut och säljer en del av våra klätterstöd i pil. Hon står i startgroparna för att öppna en webbutik med allt för oss som älskar trädgårdsliv. Hennes sida är inte klar ännu, men mitt tips är att lägga namnet Wanstadius på minnet. Och har ni vägarna förbi i påsk så missa absolut inte gamla klostret. Lycka till Jessica!

Påskägget i pil är eget knep och knåp. Blir du sugen att fläta själv är material du plockar ute nu mjukt och bra att jobba med utan blötläggning. Hur du gör visar jag här

Vill du ha vägbeskrivning så maila mig! Östra Sönnarslöv ligger vid Tollarp, strax utanför Kristianstad. Öppet långfredag till och med annandag påsk kl 10-17.

5 kommentarer:

  1. Tack för inspirationen!
    Nu spirar vårkänslorna, och flätad pil är en typisk vårgrej tycker jag! Fint till påskpynt..
    Jättebra instruktion du hade gjort, nu bara måste man ju prova! Det får bli när jag kommer hem från Frankrike...
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Åhh lika underbart som allt du gör vännen.
    Önskar din en gald och fin påsk om vi inte hörs mer.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hej Pernilla!

    Du är så bra på att fixa fina saker i pil!

    Konstrundan i Skåne hade varit trevligt att komma iväg på...men det blir nog inte i år heller, det står dock på önskelistan!

    Glad Påsk!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. så fint. du är så himla duktig!!

    ha nu en riktigt härlig påsk!!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  5. Så fint!
    Låter så mysigt med egna höns. Vi har tidigare haft fasaner, men dom får man förstås inte ägg av...
    Låter väldigt bekant det där du skrev tidigare om att påbörja och underhålla projekt, hmmm...
    Tror nog inte jag ska planera så mycket för trädgården i år ;)

    Önskar dig en riktigt fin och glad påsk!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!