tisdag 16 mars 2010

Skoltavelfärg

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Skoltavelfärg - eller griffelfärg som det också kallas - är en favorit jag inte tröttnar på i första taget. Färgen dyker upp lite här och var hemma. I vår hall har två trista garderobsdörrar i laminat målats med färgen. Här är fulltecknat med barnens fotbollsträningar, vilka dagar gympapåsen ska med och annat kom-i-håg. Perfekt när det behövs en snabb koll på morgonen :)

Sonen E har ett äldre skrivbord målat i grått där bordsskivan fått svart griffelfärg att kludda med tavelkrita på. Både snyggt & praktiskt.

Skulle gärna ha lite griffelfärg i köket också, men har inte kommit på var ännu... På bilden är det en trist väggyta i köket till mammas och pappas sommartorp som fräschats upp med svart skoltavelfärg. Smart för inköpslista och meddelanden.

Var målar ni skolatavelflärg?

8 kommentarer:

  1. Hej !!
    Jättemysig blogg jag nyss hittat till !!
    Jag planerar att måla nyligen inköpt "griffeltavelfärg" i sonens rum , en halv vägg , där han sedan vill måla graffiti och där han har en basketkorg hängande.
    I dotterns rum, på två garderobsdörrar, samt i köket över en "data - kontors- jobb-vägg " som jag håller på att fixa med, längs en vägg , i mitt ganska stora kök, men där tänker jag hänga en snygg ram om , så att effekten blir som en snygg griffel-tavla...
    Ha en trevlig dag och tack för en blogg, med aldrig sinande ideér...
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Åå ja jeg liker godt tavlemaling. Det skal helt sikkert males i et av rommene i vårt nye hus. Jeg har tenkt tanken på kjøkkene;)

    God tirsdag til deg,
    Klem

    SvaraRadera
  3. Alvin har en inbyggd garderob/förråd mot kattvinden. På dörren har maken målat med griffelfärg och magnetfärg under! Himla käckt! Jag funderar på att inreda utrymmet till en myshörna med massor av kuddar, lampa och ngn bokförvaring... men vi får se vad som hinns med;-)
    Jag skulle vilja har griffelfärg på fler ställen men har inte riktigt kommit på var!
    Kram Lisa
    Ps Jag såg dina bilder i senaste Allt i hemmet!

    SvaraRadera
  4. det är SÅ fint med tavelfärg....jag vill ha det överallt....(nästan)... ;)

    himla fiffigt att måla ovansidan på skrivbordet!!

    kram kram!

    SvaraRadera
  5. Ojjsan, ojjsan...:-)

    Vilka fina bilder du stylar ihop Pernilla.
    De känns som Skåne, men det är det kanske inte?

    (Frågar för att jag utvandrat för 25 år sedan och mitt hjärta tickar fortfarande rödgult..)

    SvaraRadera
  6. Visst är det både snyggt & fiffigt med tavelfärg. Själv har jag köpt hem en burk, men inte riktigt bestämt mig var jag ska måla...tack för tipsen! :o)
    Ha en fin vecka,
    Lydia

    SvaraRadera
  7. Jag har länge varit sugen på att måla med skoltavelfärgen. Bara inte kommit till skott, kanske inte riktigt hittat rätta platsen heller... Kul att kunna variera sina konstverk efter humöret! ;)
    En vän till mig har det målat som en stor ruta på en vägg i hallen. Sen har de satt småklädkrokar på en rad under om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  8. Mmmmm...det är så snyggt & praktiskt mé för den delen!
    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!