torsdag 4 mars 2010

Trivsamma kontraster

Tapet Marlene från Sandberg Tyg & Tapet

Mitt jobb är fullt av kontraster. Nu har en tid av intensivt arbete i studion med massor av folk, fart och fläkt följts av stillsamma dagar vid skrivbordet. Jobbar mig genom högar av texter som blivit liggande och njuter av solen som syns genom smutsiga fönster. Snart kommer yngste sonen hem från skolan och vi kan ta en fika tillsammans innan jag fortsätter skriva om mina julblommor. Uppskattar de här kontrasterna - precis som kontrasterna av svart och vitt i tapeten på bilden. Där vid symaskinen hade jag också kunnat trivas.

Må så gott!

5 kommentarer:

  1. Håller med helt och fullt, kontraster är det som gör att man kan uppskatta lugnet, det intensiva, värmen, kylan, vinter, sommar....Tänk om vi inte hade haft årstider! Då hade längtan efter våren inte varit så hysteriskt vansinnigt hjärtskärande gigantisk som den är just nu! I alla fall i mitt hjärta!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret om krukorna. Jag har läst om krukor av tidningspapper men inte riktigt vågat mig på att göra egna ännu. Får kanske lov att prova det till nästa år...

    Kontraster behövs absolut, annars är det lätt att allt blir en enda gråzon! ;)

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hihi jag är inne i en virkperod och fastnar för de underbara garnnystanen som ligger på bordet.
    Ha en skön eftermiddag.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  4. vad vore livet utan kontraster?
    hos mig är det färg som gäller idag, kanske något annat imorrn ;)

    solen är så fantastiskt välkommen!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  5. Härligt med kontraster!!!!
    Underbar bild!!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!