onsdag 17 mars 2010

Vårspaning

Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion

I morse visade termometern plusgrader direkt. Det var minsann längesen. Tror jag ska fira med att köpa hem årets första penséer. En liten korg utanför trappan vill jag ha. Kanhända får den nötta söta turkosa pinnstolen flytta med ut.
Har faktiskt spanat fler vårtecken. Min ljuvliga julros visar massor med knoppar. Den tycks ha trivts under snön. Mamma rapporterar om vintergäck och krokus invid husgaveln. Och grannen har börjat torka tvätt ute (!) Själv har jag avverkat långpromenaden i gympadojor istället för kängor. Klarade mig faktiskt hyfsat torrskodd :) Det är väl vårtecken så goda som några.

Nu är jag nyfiken på vad för vårtecken ni spanat? Mina rapporteras från Skåne ska jag kanske tillägga...

8 kommentarer:

  1. Plusgrader här oxå idag på morgonen!!
    Annars töar det sakta....(Småland)
    Är sugen på att sätta lite blommor på trappan jag oxå;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Här i Skellefteå, Västerbotten är det ont om vårtecken. :-( Ja, solen skiner men vi har runt - 11 grader kallt. Snön ligger tjock och välmående runt hela vår stad.

    Jag tror att jag ska flytta till Skåne redan idag...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Öroninflammation är ett säkert vårtecken :)

    Tack för paketet! Kram

    SvaraRadera
  4. Här (i Gävle) har grannen också kläder ute på tork i solen, dock har jag sett henne ha det mitt i vintern också så det kanske inte är ett så säkert vårtecken ändå..

    Men den isiga uppfarten här hemma har börjat smälta, och idag åkte gummistövlarna på sonen på så han fick ut och plaska i pölarna som bildats.

    SvaraRadera
  5. Hej !!!
    Åh vilken underbar bild !!!
    Härliga färger, vårfärger !!
    Säkraste vårtecknet här är inte blommor, knoppar eller liknande , utan turister i kort-ärmade tröjor , vilket kunde beskådas idag . Nu är våren här !!
    Ha det bra kram,
    Monica

    SvaraRadera
  6. Åhhh Pernilla det låter underbart.
    Här snöade det tyvärr i morse när jag gick upp....där försvann den vårkänslan jag fick i går i solskenet.
    Ha en fin kväll.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  7. Den bilden var bara så tilltalande och vacker med blommorna i korgen på den gamla stolen, åh, sånt gå jag igång på! Mari. ( jag köpte frön i går, ett vårtecken o ngt: )

    SvaraRadera
  8. Härligt!

    Nja, här i Oslo ligger snön djup i trädgården fortfarande, men det har varit plusgrader idag. Tjoho! Har åtminstone fått skottat fram gången så vi slipper halka på ismattan. Hihi...

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!