onsdag 21 april 2010

Odlingslådor till salu

Foto: Ulrika G Ottvall
Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Snart, snart står mina odlingslådor i landet. Markväven som ska täcka gräsplätten är införskaffad och virket som ska bli till lådor ligger på tork. Vi (läs; herr dona) sågade upp ek och så fort det är torrt nog så tar lådorna form. Det blev en del virke över, så är det någon som vill ha odlingslådor kan vi sälja i önskat mått. Maila mig vid intresse.

Själv har jag dragit igång vinterns projekt... Min plan var att måla om i badrummet under det mörka vinterhalvåret. Och ja, det är hög tid kan man säga. Så idag görs sista strykningen av den pärlspont vi satte upp redan för 14 år sedan. Då var det många som ifrågasatte vårt beslut, men det har fungerat utmärkt. Nu blir det en snabb light-renovering för nästan inga pengar alls. Sånt gillar jag :)

Kram till er alla rara som kikar in här! Ni gör min dag!

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för en superblogg. Om man fårna önska ett inlägg skulle det vara att du fotar hur ni byggt pallkragarna (behöver ju inte vara en jätttedetaljerad besk) för jag ska också bygga sådana och skulle vilja se hur ni gjort. Hade också varit intressant att höra en uppskattning om vad priset blev på dem?!

    Mvh Clara

    SvaraRadera
  2. Hej Clara!
    Självklart ska du få ditt önskeinlägg - men det kan dröja någon vecka...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. O Pernilla här hemma flyttar i runt på våra kragar..vet inte hur eller vart jag ska sätta dem.. Var inte nöjd med förra årets placering..Hm..Vi får väl se hur det slutar..:)

    Lycka till med både badrum o kragar!!

    Varmaste kramarna Elin

    SvaraRadera
  4. Snabb renovering för nästan ingen slant- det gillar jag! :)

    SvaraRadera
  5. Odlingslådor är helt perfekta till små ytor, byggde själv några på landet i Värmland, och dom har gett mig mycket glädje!
    Gillar dina rosarandiga stövlat! Fiiiiina!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  6. Tummen upp för enkel renovering! Man skall ställa för sig på så sätt att det gär snabbt och lätt att ändra om. Ja du, jag förstår att de undrade hur det stod till med panelen ;)...det har man gjort många gånger även när det gäller mina val ;)

    Godkväll,

    Anna

    SvaraRadera
  7. Jajaja!!! Light-renovering för liten peng är grejen :) KUL!

    K R a M // t i n a

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!