måndag 26 april 2010

Pilflätning i butik

Foto: Ulrika G Ottvall

Ni vet väl att jag flätar en del i pil? För något år sedan åkte mamma och jag runt på mässor och hantverksmarknader med vår pilflätning. Himla roligt var det, men också tidskrävande. Nu flätar vi mest till husbehov - och på beställning om intresse finns. Särskilt om våren blir längtan stor och nu står några rejäla buntar av årets skörd på tork för framtida projekt. En vägg av pil ska det i alla fall bli för att rama in mina kommande odlingslådor.
Glädjande nog har nystartade webbutiken Wanstadius trädgårdar tagit in en del av våra klätterstöd och spiror i pil. Kika här om du är nyfiken.

Tack för alla gulliga hälsningar om min hemsida. Kan också rapportera att målningsarbetet i badrummet är avklarat :) Måste bara få tid att åka hit och fixa lite småsaker.

13 kommentarer:

  1. Kul! jag skall ta mig en titt på deras webbutik :)

    Jag skulle vilja fläta en portal som min humle får slingra längs...

    Nu återstår några timmar av hjärngympa innan jag får hoja hemåt.

    Sköt om dig!

    Annakarin

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul Måste genast kika in.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Fläta pil är både roligt och vackert och i går fälldes stort sly så då blir det lite pyssel med slanorna :)

    Ha en bra vecka ♥

    SvaraRadera
  4. Visst är det så att olika pyssel lockar vid olika årstider! Kan tänka mig att det är tidskvävande att fläta pil, att få det jämt och rakt!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fint! Vad du är duktig! Jag har en sak till dig på min blogg för att du ger så mycket inspiration och positiva kommentarer! Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej hej, länge se'n sist! Jag har haft lite rast från bloggandet....fullt ös med allt annat så här på våren. Vad roligt för er att få sälja era fina alster hos trädgårdsmästeriet. Kul!

    Ha det så gott, vi hörs snart igen!
    Kram kram Malin ♥♥♥

    PS vi har tävling på G inne hos oss, välkommen in!!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar också att fläta pil, även om jag inte alls är bra. Jag samlar pil nästan varje år, men sällan hinner jag fläta...det tar tid som sagt, och det är ingen idé att börja om man stressar.

    SvaraRadera
  8. Jättevackert med pil!! Förstår att det är lite tidskrävande, men resultatet blir underbart!!
    Tittar in för att önska dig en toppen Valborg!! Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  9. Låter så rogivande att fläta pil...! Förstår att det kräver sina nypor! Så roligt att de tagit in dina verk!! Ska kika in där nu!
    Ha en fin första majhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Flätad pil är såååå fint i trädgården, blir så fint ihop med slingrande blomrankor. Naturligt och självklart på nåt sätt ...
    Önskar jag kunde åstadkomma något själv, men jag får lita till plånboken och köpa det andra skapat. Men det kan ju också bli fint!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  11. Pil I Like!

    Gjorde en "spalje häck" i vårt Ellebo, verkligen fint och växer fort
    =)

    Trevlig helg



    Maliin

    SvaraRadera
  12. Åh vad fint vad duktig du är!!Kul att du kikat in i min blogg. Bloggar även på www.ljuslyktanssken.blogspot.com som handlar mer om inredning. Må så gott
    kram från Ulrika

    SvaraRadera
  13. Åh vad jag skulle vilja fläta i pil... Måste försöka testa det så småningom men först ut i skapar väg till min trädgård blir en betongbänk och två urnor på fot, även de i betong.

    Tack för titten på din fina blogg.

    Hälsningar Camilla

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!