måndag 17 maj 2010

Fika ute

Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion

När jag kikar i almanackan får jag inte alls ihop dagens datum med det väder vi har. Lyckliga ni i norr som fått känna solens varma strålar. Här i söder har vi det kallt och blåsigt...brr. Jag längtar efter att bära ut kaffebrickan och fika under bar himmel. Ett litet vårtecken fann jag dock på min kvällspromenad i trädgården. Sallad och rädisor börjar minsann komma upp under fiberduken :)

Bild från ett loppisjobb för Allas. Fyndade den stora fina brickan och strök med ett lager vit grundfärg. Muggarna är en äldre favorit från House Doctor. De har diskats i maskin dag ut och dag in i ett par års tid utan att den vackra dekoren mattats det minsta.
Ha en fin kväll!

9 kommentarer:

  1. Åh vilka vackra muggar och fint stylad bild! Idag har solen tittat fram på eftermiddagen i Malmö så jag passade på att äta glass nere vid havspromenaden i Västra hamnen:) Imorgon ska det visst bli regn igen, suck!

    Kram Josefine- at home

    SvaraRadera
  2. Ja jag förstår hur du tänker! Jag har varit i Sthlm en vecka vi hade +25 grader medans det var kallt ca +10 och regnade hemma i Skåne.
    Vi satt ute och fikade men inte med så fin dukad bricka!
    Kram elin.

    SvaraRadera
  3. Tack för dina fina bloggtexter och foton! Härlig inspiration! Här i Österbotten har vi i en veckas tid haft 20-29 grader, alldeles otroligt sommarväder, riktig ryssvärme. På en vecka har vi gått från sen vår till full sommar. Synd på alla lökväxter som blommat över, men ack så skönt.
    // Maria

    SvaraRadera
  4. Jätte fin blogg. Jag skulle behöva en stylist till mitt hus i tigerbyn

    SvaraRadera
  5. Fiiiiiiiint, jag längtar mä efter värme,,,, Men idag kanske de blir lite fint, känns som de.... Måste komma ihåg Amelia,,,, wiiiieeee sååååå kul, snälla du...

    Kram josse

    SvaraRadera
  6. Vädrets makter är lite underliga just nu!! 29grader i Haparanda och kallare i Skåne..!! Här i S-holm har vi haft några sommardagar. Jag har passat på att fixa i trädgården nere vid gästis, så nu går jag omkring med nackspärr efter allt krattade!! Muggarna är underbara, härlig fovorit!
    Kram//ulrica

    SvaraRadera
  7. Hei hei;) Kikker innom deg igjen, ja der er herlig når man ser at ting spirer og gror:)

    Fint bildet:) Klemmer fra Janne!

    SvaraRadera
  8. Jag tror faktiskt det är sommar nu, tro det eller ej! Våren kom till Skåne i slutet av februari stod det i en tidning!

    Skumt!

    Kram

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!