måndag 10 maj 2010

Fröerna i jorden!

Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion

Hurra! Äntligen är mina fröer i jorden :) Lite försenat står nu odlingslådorna på plats och i helgen petades fröerna ner. Så snart jag även har vacker flis i gångarna istället för den svarta markväven kommer bilder.
På bilden planteringsbordet som några av er undrat över. Jag fyndade mitt bord på loppis och den praktiska skivan i zink fanns redan. Om du kontaktar en plåtslagare är det dock lätt att få en skiva efter önskade mått. Tips! Klädnypor limmade på sidan håller fröpåsar på plats.

En bra start på veckan önskar jag er!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg! För er som gillar att dona måste jag tipsa om Panduros nya bloggare: http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=BLG100R&m=1

    SvaraRadera
  2. Halloj,,,, duuuuuu, jag har glömt när amelia skulle komma ut, måste ju köpa den då =)=) Kommer du ihåg, kram kram j

    SvaraRadera
  3. Ja allt känns så sent iår.
    Allt du går blir så fint.
    Dona på du... jag njuter.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Väntar på att få se dina planteringslådor. Tror det kommer bli jättefint hos dig!!! Själv har jag inte fått ner mina frön än, för hönorna går lösa än och de pickar i sig ALLT!! Men ett nytt hönshus är på gång så det är bara att vänta... Massoa av kramar Jessica

    SvaraRadera
  5. Superfint, och superbra med zinkskiva! Funderar på att fixa till en sån till mitt planteringsbord, det verkar så praktiskt. Här i Stockholmsförorten donas det inte särskilt mycket just nu, i alla fall inte utomhus...det är så KALLT! Jag har helt tappat farten med mitt växthus. Nu ska vi resa bort över helgen och jag hoppas att få upp åtminstone styrfart igen nästa vecka.
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!