tisdag 4 maj 2010

Planteringsbord

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Har ni koll på prylarna såhär inför trädgårdssäsongen? Massor med krokar ger bra förvaring ovanför planteringsbordet. Just den här ställningen kommer från en av mina favoritbutiker, Prästbostället. Jag lånade som rekvisita vid ett jobb för Allas, men tänkte sedan att något liknande skulle man kanske kunna göra själv. Fast den idén har ännu inte blivit verklighet... Däremot är mina odlingslådor monterade :) I kväll ska vi lägga ut markväv och sedan saknas bara jorden. Vi har beställt från vår kommunala soptipp. Här fanns flera olika sorters jord att välja mellan - ett bra tips när några säckar från plantskolan inte räcker.

5 kommentarer:

  1. Ingen koll här hos mig nej, men hade jag ett sånt där planteringsbord så skulle kanske till och med jag bli lite trädgårdsbiten... ;)

    SvaraRadera
  2. Hej där! Ricktigt fint planteringsbord. Själv har jag snickrat ihop ett och det hittar du här. http://blog.tradgardsliv.info/2009/07/23/planterings-bord/

    Det är så härligt att få stå i växthuset och påta i jorden och känna värmen.
    Ha det gott! Camilla
    ps. Är det ok att jag länka till din sida?

    SvaraRadera
  3. Kul med odlingslådorna....lite jord och sen har du bara det roliga kvar...att plantera! Du måste visa när det blir klart!
    Jag köpte mitt planteringsbord på blocket, en köksbänk "Groland" på IKEA, som jag ställde i växthuset. Den är helt perfekt som planteringsbord, ska bara måla underredet lite först....

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Men så fräschigt det ser ut!! Ja man blir riktigt "trädgårdsfixarsugen". Själv så klippte jag rosorna häromda', så mina armar ser ut som om jag lekt med en kattunge. Hmmm!
    Ett tips för ditt egna projekt, liknande bilden....Det finns "mellanlägg" som används på pallar. (pall som varor packas på) och de påminner om denna. Lite färg, några fina krokar och...vips, så har man en fin förvaring.

    Ha en finfin kväll! Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!