måndag 3 maj 2010

Sommarkök

Styling: Pernilla Nilsson Dona Produktion

Sötaste sommarköket jag vet ser ni på bilden ovan. Ett favoritställe att fotografera vid trots att det är ont om utrymme. Planerar bland annat att styla köksloppisprylar här nästa vecka. Har massor med roliga uppdrag på gång och är så tacksam att livet rullar på i vanliga hjulspår :)
Förra veckan gick på sparlåga då en dramatisk händelse vände upp och ned på vardagen. Men allt slutade väl och nu kör vi igen. Så här kommer lite budgettips för köksrenovering passande en sommarstuga eller liknande.
  • Behåll gamla luckor och beslag men fräscha upp med färg. Lämna på sprutlackering om du inte vill måla själv

  • Plocka bort ovanskåpen för en luftigare känsla. Ersätt med enkla hyllor för porslin och prylar som används dagligen

  • Komplettera med krokar under hyllplanet. Passar perfekt för kaffekoppar

  • Tuffa till köket med en ny modern fläktkåpa. Att blanda gammalt och nytt ger fin effekt

  • Glöm inte golvet. Här känns svart-vit rutigt golv tidsenligt

Njut dagen!

9 kommentarer:

  1. Vilket mysigt kök! Min inredningsdröm är att få ett svart/vit rutigt golv i mitt kök. Min man har lovat det när flyttar till hus en dag. Hi hi!
    Hoppas att du får en bättre vecka nu.
    Kram Elin.

    SvaraRadera
  2. Mysigt!!! Ser fram emot att se det med loppisfynd;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så fint Pernilla!!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  4. Fint och härligt sommarkök!
    Ha det så bra.
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jättefräscht! jag gillar!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen! Ja...det köket var verkligen fräscht...härligt med de röda inslagen som piggar upp. Me like!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  7. Ville bra titta in och säga hej :)

    Har inte blivit så mycket bloggande det senaste för min del. Har värk i armar och händer och försöker därför minska datoranvändandet en del.

    Gott att läsa att det är bra med dig trots dramatik förra veckan!

    Kraaaam, Carina

    SvaraRadera
  8. åh,det här köket gillade jag,kanske för att det påminner om mitt eget kök ;o)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!