onsdag 16 juni 2010

Fin förvaring


Bild från Boligmagasinet
Foto: Jakob Valling

Sommarlov för barnen och äntligen sol :) Märks att vi är fler här hemma som ständigt är på väg. Prylarna liksom flyter omkring och kylskåpet töms i raketfart. Det senare finns väl inga större knep för att komma tillrätta med, men tips för förvaring kan jag dela med mig av.

Underbara bilden ovan, som länge legat i min inspirationsmapp, samlar flera av de idéer jag gillar.
Först tallrikshyllan. Byt användingsområde på dina möbler. Böcker i en tallrikshylla är både snyggt och smart. Själv fick jag tag i en stor tallrikshylla på auktion för säkert tio år sedan. Då rödbetsröd till färgen och helt av ointresse för övriga besökare. Jag målade i grått och nu har den tronat vid vår matplats i många år. Emellanåt till bredden fylld av porslin, ibland med böcker. Nu inspirerar ett litet bibliotek av kokböcker och böcker om inredning och trädgård. Perfekt att plocka med sig ut tillsammans med kaffekoppen.

Vackra kläder som får hänga framme bara till lyst gillar jag också. Vi har olika slags krokar och knoppbrädor i vart och vartannat rum. Och korgar. Massor med korgar är perfekt förvaring, framför allt i hall och sovrum men kanske också på altanen eller uteplatsen sommartid.


På begäran bjuder jag också en snabbtagen bild från vår hylla, rakt upp och ner. Håll till godo :)

♥ Kram ♥

6 kommentarer:

  1. Det var snabbt levererat!! :)
    Hyllan är jättefin och så fylld av härliga böcker. Lyckos dig!
    Tack snälla för titten!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. Så fint!!!! Min lilla Vera har minsan en tallrikshylla med böcker på sitt rum hon.. Men jag skulle vilja ha fler...:)

    Din är underbar!!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och stor hylla!!

    Ha det gott;o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Gillar din hylla skarpt.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  5. Hej pernilla!

    Jag vill gärna ha en tallrikshylla hemma, men bor man bredvid en järnväg får man inte ...(hmmm...inte sagt av mig), men kanske jag kunde bara ha böcker, det är ju bara så fint.

    Kram mariette

    SvaraRadera
  6. Finfin hylla! Jag ska hålla ögonen öppna efter en egen, passar ju utmärkt för förvaring av vackra böcker!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!