tisdag 15 juni 2010

Hovdala slott

Bild från köksträdgården på Hovdala Slott
Foto: Ulrika G Ottvall

Om ni ska besöka de norra delarna av Skåne i sommar så missa inte Hovdala slott. Varje år anläggs en spännande köksträdgård att inspireras av. Dessutom finns ett ljuvligt orangeri att kika in i - och en slottsbutik. Glöm bara inte att njuta något gott från Fröknarnas café :)
Själv funderar jag på hur jag skulle kunna få till en så fin skylt till min egen lilla odling. Tycker det skulle vara en kul detalj.

Njut dagen!

Ps. Har tappat bort flera bloggerfunktioner. Har inget kort kommando för att ändra textstorlek. Kan inte heller ändra textens placering. Vill inte byta mall... Någon som vet vad jag ska göra?

6 kommentarer:

  1. Hej! Så där brukar jag också få ibland och det går inte att göra något tror jag, man får stänga av och börja om efter en stund. Då brukar dom var tillbaka. Ha en bra dag!

    Sara

    SvaraRadera
  2. Hejsan! haha så roligt att du blev så glad men du behövde ju inte spilla fint vin för det :) Ska lägga Hovdalaslott på minnet! jag hade med problem med min blogg så jag gjorde om lite i en ny mall för jag lyckades inte heller få rätt på det.. så tyvärr är jag inte till mycket hjälp!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Så fint med skylt till köksträdgården!
    Ibland vill det inte som man själv vill när man ska göra inlägg. Kan tyvärr inte hjälpa dig...
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det låter! Dit ska jag försöka åka i sommar eftersom jag bor i Skåne med.
    /ELin.

    SvaraRadera
  5. Ja, dit får jag försöka ta mig i sommar, himla läcker skylt! :o)
    Ha en finfin kväll,
    Lydia

    SvaraRadera
  6. Hej! Som jag släpar runt jordsäckarna när jag planterar. Tack för det fin fina tipset att ha det i en papperskorg istället, väldigt smart och snyggt dessutom.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!