onsdag 23 juni 2010

Skördetid

Foto: Pernilla / www.dona.nu

Som vi skördar! Vi står på huvudet i odlingslådorna varje dag yngste sonen och jag. Rädisor är en favorit. Men bäst går nog salladen. Nu är det till och med salladspiff på frukostmackorna:) Vi har liksom en hel salladslåda så det är bara att välja om man vill ha plocksallad, ruccola, eller baby leaf blandning... Riktig vardagslyx.
Tror det var en dunderjord vi fick tag i på soptippen. Även om vädret varit gynnsamt för odling växer det helt otroligt bra. Och det bästa med lådorna är att inget kringarbete krävs. Det gillar jag :) Har nog med ogräs att rensa på andra håll i trädgården...

6 kommentarer:

  1. Vilken dröm med egna odlingslådor! Kan tänka mig att det blir en bra skörd:)

    Tack för lyckoönskningen på min blogg, uppskattar jag jättemkt!

    Ha en fin kväll! Kram Josefine- at home

    SvaraRadera
  2. Som man sår får man skörda...:) Så härligt!!
    Och vilket loppisfynd du gjorde!!!
    Go midsommarkram!

    SvaraRadera
  3. Gosto muito de rabanetes eles são ótimos, em saladas sopas.além de ter conteúdos medicinais. Dizem que ele é muito bom para os pulmões e abaixam o colesterol. Um bom dia.

    SvaraRadera
  4. Härligt!! Jag plockar gräslök och persilja i min - orken fanns inte till något mer detta år, men ett annat år! :)
    Hoppas du får en skön midsommarhelg! Kram Sofia

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!