tisdag 26 oktober 2010

Jag stickar!

Bilder från Garnstudio / Drops Design

Frampå höstkanten när kvällarna blir mörka och tiden i TV-soffan längre brukar garn & stickor åka fram här. Stor inspirationskälla är Garnstudio - med gratis beskrivningar på stort och smått - enkelt och avancerat. Jag mjukstartade med de här söta "tossorna". Nu kikar jag på något av alternativen ovan. Ja, de mönsterstickade nere till höger är nog mer dröm än verklighet. Men många varma sockar får det vara till en frusen en :)

Solig tisdag till er ♥

6 kommentarer:

  1. Önskar att jag också hade talang att sticka mina egna, men tyvärr är det nog inte så. (Min slöjdfröken har nog fortfarande inte hämtat sig efter mitt försök att sticka torgvantar i åk 8!)
    Idag skiner solen och det är härligt kallt, får nog bli en promenad längs ån. Ikväll ska jag till Osby på fotokurs, - så spännande det ska bli!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Dom där längsta gråa skulle ju vara helt underbara när man har kjol!
    Själv kan jag inte sticka men ska spara länken ifall jag lämnar en beställning åt mamma ;)

    SvaraRadera
  3. Ohhh vilka fina strumpor! Nu börjar det dra i sticktarmen igen! Det var länge sedan sist, så jag är nog rätt så ringrostig....Och så var det det där med tid...men framför TV´n sitter vi ju alla förr eller senare en stund på kvällen, och med lite simultanförmåga så....hmmm, kanske skulle plocka fram stickfodralet. Men VAR har jag gjort av det, tro?
    Dina söta små tossor ger mersmak!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Oh vad roligt och snyggt!! Måste lära mig att sticka - har bara inte blivit av än.....

    Trevlig kväll!
    Stina

    SvaraRadera
  5. Sådana tossor skulle man kanske försöka sig på... Varje vinter har jag en förhoppning om att jag ska sätta igång och göra gästtofflor. Men det har inte hänt något alls på den fronten genom åren, så det är nog bara att konstatera att det är ett utopiskt projekt för mig.

    SvaraRadera
  6. Ojojoj!Der var mange lekre strømper.Kjenner det klør i "strikkefingrene" - nå må jeg finne litt tid til sette meg ned og strikke!!!
    Herlige bilder og oppskrifter,nå fikk jeg "gnisten" :))))))
    kram,Tove :)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!