onsdag 20 oktober 2010

Mer hall - några tips


Ni gillade att se en glimt från vårt hem, så nu bjuder jag "mitt" hörn av hallen. Har ockuperat det för att den andra entrén är så trist (och ja, ofta stökig) Blir på mycket bättre humör i den här hallen :)

Nu några halltips:
- Krokar får man aldrig för många av. Samla i rad eller grupp - gärna i olika höjder för fler användningsområden. Vi har använt udda, gamla krokar av luffarslöjd.

- Måla hatthyllan i samma kulör som väggen. Inredningen ser platsbyggd ut och du får ett enhetligt intryck.

- Placera en box/låda/korg på hatthyllan för mössor, vantar etc. Min Stockholmslåda är ett gammalt fynd.

- Märk upp galgarna. Bara att klistra på självhäftande bokstäver (finns där pappersvaror säljs)

- Bygg in garderoben och ge den samma stil som huset i övrigt. (Till vänster i bild anas vår dubbelgarderob - ett skal av pärlspont som har dörrar med rejäla beslag för ett rustikt intryck. Inuti ryms såväl klädstång som trådbackar och ett golv fullt av träningsväskor...)

Till sist: Visst är mammas virkade kofta vacker. Hon hade den när jag var liten, men nu har jag lagt beslag på den.

Happy onsdag ♥

7 kommentarer:

  1. Tack för råden. Det passar mig utmärkt nu när vi håller på att renovera vår hall... Det börjar arta sig och det ska bli skönt när det är klart för just nu svämmar vårt vardagsrum över av alla jackor, skor, mössor och väskor!!!
    Ha det bäst!
    Liv

    SvaraRadera
  2. Hej !!!
    Underbar hall !!
    Välkomnande och ordning och reda.
    Koftan är super !!
    Kram,Monica

    SvaraRadera
  3. Jättefin låda och så smart med bokstäver på galgarna! :)

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg hall! Fint med fönstrena i hörnet.

    Vi har också en konstant stökig grovingång där man verkligen kan bli på dåligt humör när man kommer hem... Kanske jag ska ta och flytta mina grejer till "finingången" istället... ;)

    SvaraRadera
  5. Tack för finfina tips! Vi har TVÅ hallar som alltid känns som kaos...
    Gillar också det där med lådor för förvaring, - idag har jag stansat bokstäver till ett par vanliga fula IKEA-lådor. Det blev riktigt piffigt! (Kanske till och med dyker upp på bloggen framöver...)
    Må gott i höstrusket!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Jättefin hall ni har! Många praktiska upphänge och förvaring! Snyggt!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. Superfin hall! Och många bra tips. Blir lite full i skratt för jag hörde en intervju med någon slags inredare på vår lokalradio hör om dagen. Hon var där för att tipsa om hur man kunde inreda hallen för att det skulle bli praktiskt och välkomnande. Men icke! Den arma reportern fick dra ur henne svaren och hennes svar på allt var: - Jaaa, kläder kan man ju ha. Det är personligt. Och så skor... Skor är personligt...
    Alltså liter fler tips här då;)

    Ha det fint!
    Lisa

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!