fredag 22 oktober 2010

Tävling!

Bild från Wanstadius Trädgård

Äntligen är det dags! Låt mig presentera den första tävlingen i min blogghistoria :)

Det är min goda vän Jessica som lottar ut två stycken fågelmatshållare från sin gårds- och webbutik Wanstadius Trädgård. Jessica har öga för att hitta vackra saker till trädgården och de här mysiga fågelmatshållarna är hantverk från Öland. Ett hjärta och en cirkel, lottas ut.
Ovanliga och fantastiskt fina - särskilt i grupp - tycker jag de är. Smart med en stor krok att hänga om en gren och ett vasst järn i mitten där du sticker fast ett äpple eller en talgboll. Till jul kan hållarna kläs med mossa eller granris, tipsar Jessica.

För att vara med och tävla så ska du kika in i webshopen här och välja ut din favoritprodukt ur sortimentet. Lägg en kommentar till mig och berätta vad du valt. Länkar du dessutom med bilden ovan från din blogg får du ytterligare en vinstchans.
Du som inte har blogg kan självklart också vara med och tävla. Lägg en kommentar du också (välj anonym och följ instruktionerna) eller skicka mail till mig (pernilla@dona.nu).
Tävlingen pågår till och med söndag den 31 oktober.

Hoppas nu att jag inte glömt något viktigt...

Trevlig helg ♥

29 kommentarer:

  1. Klart att jag vill vara med i din första tävling, som första tävlaren dessutom;-)!
    Min favorit i Webshopen är Torkvinda i trä, design: Tove Adman. En sån har jag önskat mig läääänge!
    Jag länkar och hoppas på tur!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag vill också tävla om de underbara fågelmatshållarna! Min favorit annars i webshopen är nog den höga gråa ljusstaken, en sån skulle stå fint på vår nybyggda altan...!
    /Caroline

    SvaraRadera
  3. Åh, så kul och vilken trevlig webbutik! Jag funderar skarpt på att köpa det rostiga fågelmatsbordet M! Skulle passa grymt bra ihop med mina snygga rostiga marschallhållare:)
    Givetvis länkar jag till tävlingen - vill ju gärna optimerar vinstchansen;)
    Ha en härlig helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. JAg vill jätte gärna vara med i tävlingen om dessa fantastiska fågelmatshållarna o jag länkar från min blogg :) det fanns mycket vackert att välja på och det jag fasnade för var fågelmatsbordet M..helt underbart :-D
    kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Jag vill gärna vara med och tävla om de coola fågelmatshållarna, fåglarna på landet skulle bli superglada!! Tänk att få äta så snyggt...

    Min favoritpryl är den ljuvliga rostiga ljuskransen.

    Jag länkar från min blogg och håller tummarna.
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  6. Åhh, tävling, - så spännande och så fina priser!
    Jag kikade in på webbutiken och blev kär i den fina, rostiga lyktan. Helt klart min stil! Jag länkar från sidomenyn på min blogg, för en extra chans att vinna.
    Nu önskar jag dig en skön fredag och en härlig helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Jeg vil gjerne være med i trekningen. Det snør her hos meg idag og nå må jeg begynne å mate småfuglene. Det var så mye fint i webshopen, men favoritten min må bli "Ljusstake i järn".

    Ønsker deg en god helg!

    Kari :-)

    SvaraRadera
  8. Så fina och ruffa, klart jag vill vinna en sådan! Länkar ochså så två lotter tack!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  9. Hej! Vilken härlig butik, och så många fina saker. Svårt att välja, men måste jag så blir det det undebara kalkstenskaret. Vet inte om det kan bli mycket vackrare än så ... :)
    Länkar självklart från min blogg. Nu ska jag kika vidare på din blogg. :)
    Må så gott!
    //Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Hej Pernilla!

    Aha... tävling.... Klart man jag är med..... Inte lätt att välja en favoritpryl bland allt fint som fanns i butiken. Men jag är väldigt svag för gjutjärnskrukor... och sen gillade jag fågelmatsbordet M väldigt mycket.... (det blev två favoriter...... fast det fanns fler förstås.....)

    Ha det gott!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  11. Hej igen...

    Ville bara säga att vad fint du har det i din hall...

    /Charlotte

    SvaraRadera
  12. Hej, jag är självklart med och tävlar om de fina fågelmatarna. Har länkat från min blogg och mina absoluta favoriter från Wanstadius trädgård är kalkstenskaren från 1700-talet, tyvärr lite för dyra för min plånbok, men sååå vackra. Ha en underbar helg. Mvh Anna

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Vilka fina grejer det fanns i shoppen!! Fastnade speciellt för de rostiga borden - men det var svårt att välja! Länkar med bild från min blogg och hoppas på tur.

    Vill även tillägga att det här är en jättefin blogg som jag lägger i min blogglista.

    Trevlig helg!
    Stina

    SvaraRadera
  14. vad spännande och vilken mysig webshop
    jag gillade de grå uteljusen eller dörrmattan mmm om jag måste välja en så vinner nog uteljusen
    hoppas på tur
    ha de gott
    marianaskeramik

    SvaraRadera
  15. Jag vill gärna vara med på din utlottning en sådan chans vill jag ju inte missa.
    Jag gillar det fina klätterstödet.
    Länkar med bild.
    Hoppas på en riktig tur.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  16. Hej en tävling va kul! Jag håller faktiskt på min favorit hjärtafåglemataren.

    De var underbart söta och vinner jag inte så får jag nog åka till Hommentorp (jag upptäckte butiken på Bäckskog men har inte varit där ännu) och handla en sådan ändå. Det kommer att bli jättefint i mitt gamla äppelträd där jag tänder små lyktor på vinterkvällen.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  17. Vill gärna vara med i utlottningen! Så mycket fint det fanns i butiken, en av favoriterna blev Fågelmatsbordet M! Jag länkar med bild från min blogg!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Oooo, jag vill gärna vara med och tävla!!
    Jag länkar från min blogg så fler hinner in innan du drar vinnaren :)

    Varan jag tyckte bäst om är faktiskt torkvindan i trä!! Den var supersnygg! Och tänk att ha något snyggt att hänga kläderna på, istället för de där tråkiga som finns i var och varannan trädgård och som alltid blåser ner *fniss*

    Ha en fortsatt skön onsdag!
    Kram ia

    SvaraRadera
  19. Åååhåhååå.... Älskar de där. Ser ut som om ekorrarna kanske kan hållas borta - och svenskgjorda.
    Min favorit i webshopen var jättekronan, den var tuff. Har aldrig sett liknande.
    Vill vara med och länkar från min blogg.
    (Om jag skulle vinna så kan vinsten skickas till min mamma i Sverige)

    Lycka till till mig själv, fniss!

    Annelie

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Det fanns många saker som jag verkligen gillade i web-shopen. Fina småsaker att dekorera med!
    Måste jag absolut välja en favorit så kommer de tre svarta uteljusen på första plats! (Men gillade också de stora gjutjärnskrukorna mycket!)

    Är gärna med och tävlar och länkar från min egen blogg!

    // AnnaHelena

    SvaraRadera
  21. jag gillar de svarta uteljusen.
    Håller nu tummarna..
    gustafsson.57@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Vilke härlig utlottning.
    Min favoritprodukt är Fågelbord mellan.
    Här är min blogglänk för en extra chans:
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2010/october/vinn-fagelmatshallare.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  23. Hej Pernilla, kul att hitta hit:0) vårt samtal igår kändes riktigt bra, jultankarna har verkligen satt fart.
    Gillar verkligen webshoppen, speciellt att hon har ett ställe där man kan se ALLA saker på ett å samma ställe.
    Gillar allt men det jag fastnade för var de små rostiga borden.
    Länkar även till dig.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  24. Jag vill gärna vara med på denna utlottning av så vackra ting.
    Tycker det var jätte svårt att bara välja en favoritsak. Jag väljer två, då får det bli spaljerna och fågelmataren, hjärtat.
    Ha en trevlig helg!

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  25. Åh! Självklart vill jag vara med! Min favorit i butiken är den fina trälådorna med lerkrukor i. Har förstås länkat med bilden också.

    /M

    SvaraRadera
  26. Så mysig tävling. Jag klickade mig in till butiken och fastnade för fågelbordet M. Men å andra sidan fanns det så mycket fint att det var svårt att välja! Givetvis länkar jag till tävlingen också.

    Kram Anna!

    SvaraRadera
  27. jag vill gärna vinna. min favorit är denna söta lykta: http://www.wanstadius.se/produkt/lykta

    mail: litenmentuff@live.com

    ha en fortsatt trevlig helg kram Linda

    SvaraRadera
  28. Jag fastnade för kalkstenskaret från 1700-talet! Wow!

    Wanstadius ligger ju inte så långt från mina hemtrakter vill jag minnas. Får nog bli ett besök snart.

    SvaraRadera
  29. Hej! Hoppas man fortfarande hinner vara med!? Mina favoriter är trälådorna med lerkrukor i, så fina och praktiska!
    Kram/Annie :)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!