torsdag 7 oktober 2010

Vitrinskåpet är tillbaka

Bild från Sköna Hem Foto: Pernilla Hed Styling: Marie Wärme

Har ni också noterat att vitrinskåpet är tillbaka på allvar. Så roliga att jobba med är de här skåpen. Som små skyltfönster. Fyll med böcker, vackra tyger & garner eller porslin. Roligast är det personliga. Det som visar vem just du är.

Och nu blir jag nyfiken såklart. Vad visar du i ditt vitrinskåp?

Själv har jag i mitt arbetsrum ett stort vitmålat gammalt skåp som tidigare stått i en skola. Det skåpet är till bredden fyllt av tyger någorlunda sorterat efter färg. Du ser en skymt här. Sen har vi ju våra köksskåp med spröjsade luckor. Där ryms allt vardagsporslin. Kika här. Båda är favoriter jag absolut inte vill byta.

Höstkram till er ♥

11 kommentarer:

  1. Vitrin är så snyggt....bara man har ordning på hyllorna! Bra sätt att styra upp sitt slarv!
    Mitt vitrinskåp står just nu ute i boden och väntar på att bli fixat och målat. Av mig. Så det lär dröja ett tag innan det blir klart! Men planen är att byta ut vår ärvda stilbyrå (hua) och ersätta den med skåpet, och på hyllorna tänkte jag ha min samling fattigmanssilver. Oj...det lät pretentiöst...men saken är den att mina grabbar har en tendens att peta ner saker från hyllorna runt TV-hörnan i vardagsrummet, speciellt när de spelar TV-spel med kompisarna! Då går det livat till och en och annan ljusstake har kraschat i golvet. Grrrrrr! Vore perfekt med ett vitrinskåp!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Hej !!
    Underbar bild !!
    Jag älskar vitrinskåp och har ett vitt i köket, plus ett öppet skåp, även det i köket.
    Visst måste man hålla lite ordning, men jag tycker inte det behöver vara stajlat eller ens perfekt. Jag älskar mina skåp och de är proppade med porslin,glas och silver...
    Ha det gott,
    Kram,Monica

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara rum du har hemma hos dig! (Fast jag hade nog inte förväntat mig annat, hihi!)
    Inser hur snyggt det är med svart när jag ser bilden från Sköna Hem, annars är det en ganska bortglömd färg i den vita designvärlden som är så inne just nu.
    Tack för vägbeskrivning till affären i Hässleholm! Får se om det kanske blir en tur dit imorgon eller i nästa vecka.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Det är så fint med vitrinskåp! Det blir som stora smycken i hemmet. I mitt vitrinskåp har jag fina arvegods, vackra gamla loppisfynd och dyrare glas-skålar jag är rädd om.

    Ha det bra!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  5. är grymt sugen på ett vitrinskåp i stil med det ovan!! Just den där bilden har liksom följt med mig sedan jag såg den i Sköna hem. En av mina absoluta favoritbilder.

    SvaraRadera
  6. Ja inte trodde man väl för några år sedan att man skulle sukta efter ett vitrinskåp igen... Detta är bara så snyggt!!!
    Har själv ett litet, som jag liksom du förvarar mina tyger i, fint och praktiskt!!

    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Visst är de tillbaka! Jag har min egen keramik i ett gammalt bokskåp med bubbligt glas. Älskar det...det kan vara hur mycket ikea som helst om man slänger in en sådan tokpersonlig sak i hemmet...! Nästan ;)

    Yeeei! Har just varit på lamprea. I stan säljer den ROLIGA designlampaffären ut till 30%. Jag fick välja lampor i förväg som födelsedagspresent av kloka mamman. PRaktiskt och bra när man får välja själv ;)

    ha det bra!

    Anna

    SvaraRadera
  8. Oj vilket fint skåp!!
    Dina skåp är också vackra och rymmer mycket.
    I dag har jag bläddrat i en Allas från ifjol på lunchpausen, i den fanns dina tips på julpynt. Jätteinspirerande och jag började faktiskt få lite julkänslor - aaaalltför tidigt ju ;)

    SvaraRadera
  9. Jag är verkligen i behov av ett vitrinskåp, för jag har en bokhylla i sovrummet med böcker i (vilket alla inredare säger att man inte ska ha)och nu förstår jag varför, det blir väldigt fort dammigt i ett sovrum. Så vitrinskåp får det bli.
    Tack för en underbar blogg. Jag bli alltid så glad när jag kikar in hos dig. /Anna

    SvaraRadera
  10. hej Pernilla!

    I ett vitrinskåp har jag porslin och kristallglas.

    I ett i sovrummet har jag smycken, lakan och skrin och några favoritsaker...

    Vill gärna ha ett svart vitrinskåp också...*suktar efter det*!

    Trevlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  11. Det finns massor av snygga vitrinskåp på mitt jobb som kommit in men sambon min vill absolut inte ha ett för fem öre. :P

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!