torsdag 11 november 2010

Golv...


Foto från Kvänum Kök

Har ju glömt uppdatera er om våra golvfunderingar. Kanske föga underhållande, men ändå. "Betonggolv" blev det inte. Hela hallen blev ju bara grå, grå, grå. Rutigt har jag också funderat på. Så vackert, men jag är rädd att tröttna illa kvickt. Nu har några svarta provplattor legat i vår hall ett par dagar. Svart golv är ju så snyggt... ja hos alla andra då. Kolla in den här fina bloggen till exempel. Hos oss känns det bara fel. Ser så nytt ut i vårt lite skavda hus. Nej, jag tror minsann jag vill ha trägolv i hallen också. Önskar så att det funnits ett gammalt under som jag kunde målat. Men nej, det blir ett tredje besök i golvbutiken så snart vi hinner - bara så du vet käre make ;)

Kram ♥

4 kommentarer:

  1. Trägolv fungerar i ur och skur, och tröttnar du kan du alltid måla om det. Det där svarta golvet du länkade till var verkligen urläckert, men jag kan hålla med dig om att det kanske inte gör sig lika bra på alla ställen. Med tanke på gårdagens lista i min blogg så tror jag att mitt nästa projekt också blir hallgolven (har 2 hallar). Vet att det ligger trägolv under, men vet inte riktigt i vilket skick. Funkar det så tänker jag måla om det, gärna schackrutigt i grå nyanser. Vi får väl se!
    Ha det så gott! (Idag skiner ju solen!)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hihi! Ibland snurrar tankarna verkligen runt innan man bestämmer sig! Trägolv låter som en toppenidé - funkar alltid!

    Ha en trevlig kväll!

    Kramar, Emma

    SvaraRadera
  3. trägolv är bekvämt.
    Vi har svart/vitt rutigt (linolium) i hela köket och jag gillar det mer o mer för tiden som går, har även svart/rutigt (kakel) i badrummet. Var nervös i början att jag hade tagit i, men vi är såå nöjda. I hallen har vi lagt handslaget tegel, vackert men inte smidigt att städa. Det är verkligen svårt att välja.

    SvaraRadera
  4. Trägolv är ju jättefint och passar ju säkert fint in hos dig precis som hos mig när resten av huset är lite nött! Lite färg på och några barn som springer ut och in, så har det snart fått den rätta patinan:-D
    Ha en fin dag!
    Liv

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!