tisdag 2 november 2010

Projekt hall - att måla med list

Bild från Living ETC

I helgen åkte färg & penslar fram - så nu är groventrén uppfräschad :) Våra vita väggar var allt annat än vita och den röda (!) fondväggen var jag trött på så nu blev det .... grått... och det känns bra. Kvar är våra garderobsdörrar målade med griffelfärg (likt bilden) Har inga små som ritar men däremot är det mängder med träningstider och annat kom-ihåg som klottras ner och underlättar vardagen.

Nu återstår bara att fixa golvet. Ni vet att jag önskade någon form av betonggolv, men ingenting har hänt. Så jag målade helt enkelt utan att täcka golvet och - hoppsan - det kom visst massor med målarkladd... Ja, nu måste vi bara fixa till det illa kvickt.

Och tänk det funkade. Idag har jag bestämt träff med mannen min i golvbutiken ;)

Njut dagen ♥

4 kommentarer:

  1. Hihi...det där kallas en kvinnas list ;)
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Ha,ha ..Vi fixar också till i våran hall..eller rättare sagt bygger ut.Min man har just fått reda på att klinker plattorna vi la in för ett och ett halvt år sen "absolut INTE går att få tag på igen"och att vi bara "måste "lägga om golvet i den gamla hallen också för att matcha den nya...:)tänk så det kan bli...

    Ha en fortsatt bra dag!
    Maria

    SvaraRadera
  3. lycka till i golvbutiken.

    Vi har vitt - avtorkningsbart, men märkena från barnens skor, galgar om slår i går ju inte att komma ifrån. Nästa gång blir det en annan färg.

    SvaraRadera
  4. Hej Pernilla!
    Hoppas allt är bra! Jag har följt din blogg ett tag och den är helt underbar, den är verkligen DU! Känns bra att följa din vardag, lite orättvist att du inte kan följa min bara. Saknar vårt skrivande, men förhoppningsvis kan vi ta upp det när barnen blivit äldre och vi får mer "egen-tid"! Kramar i massor <3<3<3

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!