måndag 8 november 2010

Vintervitt

Bild tidigare publicerad i Allas

Vaknade till ett frostigt vintervitt & vackert Skåne i dag. För mig var det just höst, men kanske dags att börja tänka jul nu? Har ju förstått att ni är många bloggare som längtar och redan smygstartat med glögg, hyacinter, amaryllis och julbak (!)

Jag får nog ha veckan på mig att ladda om. På fredag drar vi igång kransverkstaden här hemma i garaget. Då - när pepparkakor och clementiner dukas fram bland granris, mossa och vintergrönt - brukar mina julkänslor vakna till liv.

Vinterkram ♥

7 kommentarer:

  1. Åh, du beskriver det så härligt! Jag blir på julhumör alldeles på direkten:) Det får nog bli lite glögg och clementiner till helgen;)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Nog är det ganska läckert när man tittar ut och solen får hela den frostnupna trädgården att fullkomligt glittra! Tjuvstartat julen har jag inte, men jag längtar till advent. Ska bli kul att få se resultatet av ditt kranstillverkande, - antar att de finns till beskådan på den kommande julmarknaden!
    Må gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Förstår att du kommer i stämning på Kransverkstaden. Svårt att undgå med alla underbara kransar, glögg och clementiner! Nu närmar sig julen med stormsteg! Härligt!
    Fantastiskt fin bild från dig idag...
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Så sött litet hus!
    Visst var det vackert imorse och dessutom lyste solen. Härligt!
    Nu ska vi plocka fram lite julsaker och jag längtar redan...

    Ha det bäst!
    Liv

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken härlig vintervit bild... Har börjat plocka i julsakerna faktiskt och börjat så smått ta fram det som är mer 'vintrigt' än juligt... Glögg är redan provsmakad... Älskar glögg! Låter kul med kranstillverkningen... Du visar väl sen så man kan få lite inspiration!!!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. Alltid lika inspirerande att kika in här hos dig!!
    Ha det gott!
    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Visst är det mysigt nu! Allt det härliga framför sig, den bästa tiden.... Började själv göra kransar i helgen. Faktiskt fick man lite julkänsla trots det soliga vädret...
    kram Jessica

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!