onsdag 8 december 2010

Julros i mosskruka

Foto: Olof Abrahamsson
Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion
Bild publicerad i Amelia Jul

Så mycket vackra blommor det finns i jultid... Hyacinter, amaryllis och julros hör till mina favoriter.
Stackars julrosen på trappen fick minsann flytta in igår kväll. Tyckte det var lite för kallt för skönheten ute. Inte helt idealiskt, jag vet, men vad gör man inte för vackra växters skull. Tycker blommor är absolut bästa pyntet i jultid. Tillsammans med ljus såklart.
Massor av dessa båda varor var det i en alldeles underbar butik jag besökte igår. Är ni långt söderut i landet ska ni absolut inte missa denna pärla i Skanör.
Tack Marie & Stina för all inspiration :)

Glad onsdag, vänner ♥

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna nu för att min hälsning ska komma fram..... Har försökt ett antal gånger förut....

    Mosskrukor är så fina... Underbart tillsammans med julros!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Wonderful this flower, I have it in my garden. But when there the flowers are coming it's Januari.

    I send you warm greatigns from Holland
    Patricia

    SvaraRadera
  3. Visst är det så! Lite gran, mossa och lite blomster och så vips, är det julfint:)
    Underbar bild du bjuder på idag.
    Ha det fint,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Håller helt och hållet med dig! Blommor är ABSOLUT det finaste julpyntet, och julrosen är nog nummer ett! Förstår att du är extra rädd om den, såååå fin i sin mosskruka!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  5. tack själva för igår det var MYCKET givande, inspirerande som gav många skratt ;0)
    Vi hörs, kraaaaaaam marie

    SvaraRadera
  6. Julrosen är den absolut vackraste julblomman! Funkar ju dessutom bra att planera ut till våren. Innan snön föll hade jag en hel liten grupp julrosor som precis hade börjat blomma precis intill verandatrappan, - sååå fina!

    Ser att Charlotte här ovanför också har problem med att få sina kommentarer att bli kvar, - för mig funkar det fortfarande bara om jag loggar ut från mitt Google-konto och sedan loggar in igen. Konstigt...

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!