fredag 3 december 2010

Kul i kopp

Foto: Olof Abrahamsson
Styling: Pernilla Nilsson / Dona Produktion
Bild publicerad i Allas

Nu får det vara nog med kransar på bloggen för ett tag ;) Har istället snöat in på julens vackra växter. Vid sidan av alla hyacinter och amaryllis är det här lilla formklippta trädet en absolut favorit - året om.
Innan jag visste bättre trodde jag det var Myrten. En ack så svårskött skönhet. Men se det här är Myrsine - en betydligt tåligare variant jag varmt kan rekommendera. Jag har två stora exemplar som levt över året på vår fönsterbräda nu. Inte illa för att vara mig, kan jag säga.

Ha en härlig helg ♥
Och stort tack för att ni kikar in ♥

8 kommentarer:

  1. japp, Myrsin är mitt favvoträd och som du säger.., det överlever även i dom ICKE grönas händer!
    Så härligt att med planteringen i den ljuvliga koppen.., snyggt och juligt.
    Önskar dig en skön helg
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Koppen var jättesöt!! Gillar också Myrsine. :-) Jag måste erkänna att jag trots min florist bakgrund är totalt hopplös på myrten..går inte en vecka innan dom jäklarna står o dör...:-( Tur att det finns blommor även för mig/oss..;-)
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  3. Å vad fint..älskar dina fina tips. Jag har samma blomma här hemma.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Gott tips för oss ofrivilliga Myrtendödare.

    SvaraRadera
  5. Vilken söting! och vacker kopp också!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är tur att den skönheten finns. Trots floristyrket så lyckas jag alltid ta död på min myrten så jag har sluta ta hem dom. Nu får Myrsinen följa med hem så man kan njuta av dom små små bladen, såå fina! Ha en fin andra advent. Sara

    SvaraRadera
  7. Åh så söt kopp du planterat i!
    Kransarna ni gjort är också jättefina.
    Ha en skön andraadvent! Åse

    SvaraRadera
  8. Två av dessa skönheter har vi här hemma. Söta, nätta och alldeles underbara är dem!! Å lättskötta! Me like :)!

    KRAM

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!