onsdag 19 januari 2011

Det som göms i snö...


...kommer upp i tö.
Ja, här smälter snöns undan dag för dag och vyn över trädgården byter skepnad.

Odlingslådorna som legat gömda under tjocka snötäcket har kommit fram igen. Och minsann står de lika prydligt på rad. Jag förlorar mig i frodiga bilder från fjolåret (bjuder er på en från tiden då det börjat spira) och kan konstaterar att köksträdgården - utan konkurrens - var vårt mest lyckade projekt 2010.

Även julrosen ser ut att ha haft det fint under snön. Många knoppar lovar gott
för denna pärla, som förvisso varit lite seg i starten, men som i ett par år
skänkt stor blomglädje där den står strategiskt planterad precis intill ytter
dörren.

Mindre kul saker som kommer fram är löven vi aldrig krattade upp i höstas...
Och sorkbunkarna som inte synts under snön...

Hur ser det ut hos er såhär i januari?

Kram ♥

6 kommentarer:

  1. Ja fy bubblan för sorkar och mullvadar.
    Mycket trevligt jag har missat hos dig.
    Kul när du tittar in och och säger hej.
    Tänkte faktiskt på dig igår.
    Skall du till formex?
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Sorkbunkarna... =) Det kändes onekligen värre än våra högar med löv, leksaker och soptippshög, där under snön...

    Fint det var med flisorna runt lådorna! Är det bara dekorativt eller har det någon funktion också, frågar hon som är en absolut nolla på trädgårdsarbete eller allt som växer =((

    Ha en fin dag!
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Tja....vi har väl sisådär en 70-80 cm snö..och vissa vallar som är runt 1,5-2 meter höga på gården:)
    Temperaturen är cirkus -14 grader.

    Men någon gång sådär i mitten av april, så kan vi säkert ana sorkens framfart vi också:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Annika:
    Ledsen att jag är så dålig på att lämna hälsningar ... men jag kikar ofta runt till er i all hast. Nix inget Formex för mig denna gång.

    Mokkasin /Sofia:
    Sorkbunkar kanske är ett skånskt uttryck? Jag skrev i alla fall inte "sorkabunkar" som är det vi egentligen säger (!) Inget kul i alla fall :(

    Flisen ska mest vara snygg, men vi sökte också något lättskött. Ville slippa ogräs och kanter att klippa.
    Börja odla i låda säger jag - det är ren och skär lycka. Superenkelt!

    Brunkullan / Susanne:
    Oj! Jag ska kanske inte tjata så mycket om våren...
    Men du slipper åtminstone sorken :)

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  5. En blick på din bild och jag blir ÄNNU MER sugen på att få sätta igång med vår köksträdgård. Snälla snön, smält fortare!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Som vanligt, galet fina foton hos dig!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!