fredag 11 februari 2011

Fredagsblomster

Bild publicerad i Allas nr 7 / 2011

Fredag och jag bjuder blomstertips här på bloggen. För visst är vi många som vill ha färska blommor till helgen?
Höga, stora buketter tycker jag själv kan vara svåra att arrangera. En god idé är då att binda ett rutnät i pil som du lägger ovanpå vasen. Här i är det enkelt att få blommorna att stå snyggt. Nätet kan du sedan återanvända om och om igen. Steg-för-steg beskrivning och goda råd på vägen hittar du i veckans Allas.

Må så gott vänner ♥

6 kommentarer:

  1. Vad fint det där var! Men jag är ju inte lika händig som du... En ny tulpanbukett blir det iallafall idag. Jag unnar mig en ny varje fredag och testar lite olika nyanser varje gång. Vi får väl se vad blomsteraffären har att bjuda på idag!
    Önskar dig en skön helg, Pernilla!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Sötaste vännen! Tack för dina snälla ord. Men jag tycker nog att du regerar, har dräglat över dina bilder en bra stund nu. Ja ja, lite pil här, det är ju fint material... :) Och räcker till mycket :) ha en skön helg! Kram, Minna :)

    SvaraRadera
  3. Visst blir det ett nytt fång tulpaner till helgen...men faktiskt..jag fick en STOR bukett av vänner som var på middag hos oss förra lördagen, och dom är fortfarande jättefina! Antagligen inte köpta på Konsum...
    Läckert med det där nätet av pil som stöd till höga buketter. Du är en mästarinna i blomsterarrangemang!
    Kramen
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Det där är en jättefin ide och kransen runt är ju dekorativ i sig själv med.

    SvaraRadera
  5. Jag fortsätter att frossa i tulpaner så länge det går! Franco kom hem helskinnad i veckan och såldes sedanpå ett nafs :) Tack snälla du för bra samarbete!

    SvaraRadera
  6. Så vackert och fin färg på tulpanerna! Och så smart!:)
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Milla

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!