fredag 4 februari 2011

Min mest betydelsefulla möbel


Kunde inte låta bli att haka på utmaningen hos idérika Room by Sofie.
Inte alldeles lätt att välja min mest betydelsefulla möbel, men tallrikshyllan
i köket tycker jag mycket om. När jag ropade in den på auktion för sisådär 15 år sedan var den rödbetsröd... Grå och grann pryder den numera sin plats invid kakelugnen som faktiskt kan anas i bild och som absolut också den är en betydelsefull "möbel".
Det jag gillar med tallrikshyllan är alla möjligheter. Ibland är det stillsamt med porslin i den. Eller som nu en brokig blandning böcker för säsongen, lite trådslöjd och en glad, gul lykta hängande på krokarna under.
Dessutom yngste sonens egenhändigt ihopknåpade alla-hjärtans-dag kort från i fjol. Inte så mycket av den varan mer så det gäller att spara & ta tillvara :)
En hylla att bli glad av är det, helt enkelt.

Solsken till er ♥

Ps 1. Fick ett mejl från en ledsen och besviken bloggläsare som sett sin
kommentar försvinna från min blogg. Jag är helt oförstående. Plockar aldrig bort något och är så glad för varenda hälsning. Kan sådant hända? Är ni fler som drabbats?

Ps 2. Återkommer om trädgårdsmässor & bloggträffar :)

5 kommentarer:

  1. Vilken otroligt bra idé att använda en tallrikshylla till bokhylla :)
    Riktigt snyggt! Jag får nog ta och hålla utkik efter en tallrikshylla när jag springer på alla mina auktioner framöver :)

    Ha en fin helg!
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Håller fullkomligt med om att tallrikshyllor är kanon! På Solhäll har vi bara en liten, men jag skulle så gärna vilja ha en för bokförvaring, precis som din. Ytrymmesbrist sätter dock käppar i hjulet för det...
    Gillar den gråa färgen på din hylla, - har du tips på kulört/färgnummer får du gärna dela med dig!
    Önskar dig en härlig helg, Pernilla!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Godkväll och tack för igår!

    Jag har börjat skriva så smått för leka mig fram till den rätta formen och känslan. Det skall bli riktigt roligt det här...

    Tack än en gång och sov gott.

    Annak

    SvaraRadera
  4. Tycker det är en så fin och smart idé att använda hyllan på det sättet!!! Jättefint!!

    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Så fin den är! En sådan skulle sitta fint på min köksvägg...
    Ser fram emot att få träffa dig på tisdag!
    Ha en fin dag / Liv

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!