måndag 28 mars 2011

Ljusa idéer


Tillbaka från huvudstaden full av ljusa idéer!
Har fått så mycket inspiration att det bara snurrar. Att-göra-listan är lång,
kan jag säga. Vill bygga pergola, plantera humle, fläta pil runt nya upphöjda rabatter och möblera för mer mys ute...
Själv har jag inga bilder att bjuda, men mycket av det som inspirerade mig
hittar ni hos Charlotte på Trädgårdsflow. Henne fick jag inte möjlighet att träffa, men däremot flera andra nya härliga blogg-bekantskaper. Jätteroligt!
Hela listan har Anette lagt upp på sin fina blogg.

Kram ♥

På bilden ljus i en loppisfyndad kopp. Brukar smälta stearin och lägga i
en veke (material finns bland annat på Panduro) Vill man spara på karamellen
går det då att sätta ett enkelt värmeljus ovanpå.

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för din kommentar på min blogg. Tyckte också det var roligt att träffas och nu hittar jag hit till dig också :)! Vilken härlig färgstark och inspirerande blogg du har! Hit kommer jag att återvända ofta. Och vilken bedårande liten Tuva! Valptiden är väl för underbar!

    Ha en fin vecka!

    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla!

    Men va' smart med koppen - såå mysigt ljus! Ja, det var ju lite synd att vi inte var där samma dag :-) Det får bli någon annan gång......... Nu är man fullproppad med inspiration och idéer... (måtte bara snön smälta snart...).

    Å, tack för länkningen förresten!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att ses och superfin blogg, nu har du en till prenumerant! Håller med Cecilia om lilla Tuva - så fin! jag hade valptid under förra våren och herregud vad mysigt det e. Men blir inte så mkt annat gjort :)

    SvaraRadera
  4. Ändå bjuder du på inspiration, som alltid!!:)

    Kram

    SvaraRadera
  5. I like this antique cup. It is very pretty.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!