tisdag 10 maj 2011

Chokladblomma

Bild från Blomsterfrämjandet / Hörnhems

Nya ljuvliga sommardagar här i Skåne :) Toppen för nu har minsann fröerna kommit i jorden här hos oss. Återstår att se om fjolårets stora skörd i odlingslådorna bara var nybörjartur...
Högst på min egen lilla trädgårdsönskelista står annars chokladblomman. Den
skulle jag bra gärna plantera i någon av sommarens utekrukor. Men det gäller att välja strategisk placering för den är inte bara vacker utan doftar även milt av kakao. Mmmm... Har ni provat den, kära bloggläsare?

Soliga hälsningar ♥

5 kommentarer:

  1. Jag har provat den, Pernilla och den doftar ljuvligt =). I alla fall om man är chokladälskare..
    Njut av vårt underbara väder, kram Maria

    SvaraRadera
  2. Har inte provat den, men har sett den "live" och är också sugen! Sämre doft kan man hitta, - tänk en blomma som luktar choklad, mums!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Den är ljuvlig, vår står i uterummet vid dörren in, doftar mmmm
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  4. Jag bara älskar den, säljer den nu i butiken, och den har hamnat i mina krukor också...

    Kram helena.

    SvaraRadera
  5. Hade den förra året. Den växte sig stor över sommaren, var så fin och doftade så gott. Prövade att övervintra den på samma sätt som dahliorna (för det hade jag hört skulle funka) men den stendog! Måste ha en ny i år, men den är ju inte jättevanlig ute i handeln, så jag har inte hittat den ännu.

    Kram // AH

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!