tisdag 17 maj 2011

Sy nytt av gammalt

Bild publicerad i Allas

Har fått pippi på fåglar. Allt med fåglar känns fint just nu. Favoritkudden
sydde jag i vintras av en broderad gammal tavla och ett vackert blommigt tyg
- allt fyndat på loppis.
Själv flaxar jag, likt en fågel från det ena till det andra. Försöker hålla
riktning och fokus med en lista för varje dag där stort som smått kan bockas av efter hand som det blir gjort. Ett ganska befriande sätt att hantera stress som åtminstone funkar för mig. (Tips till dig, rara Minna)

Tack för att just du kikar in!
Kram ♥

6 kommentarer:

  1. Kuddar har jag så himla svårt att köpa...så jag tar åt mig tipset på direkten! Lycka till med listan. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fiffig idé.. och så vackert med fåglarna. Toppensnygg!!! Nu vill man ju sy kuddar... hur ska jag hinna med det!? :-)

    Ack, den härliga våren.... intensiv och hektisk (vilket ju är positivt så klart också).... när man kanske helst bara vill njuta... :-))

    Listmetoden använder jag också.... och att konstant försöka få perspektiv på vad som är gjort, vad ska göras närmaste dagen/dagarna och vad som kan vänta och när man kan sticka in med avkopplande 'breaks'. För dom behövs också. Även om de är mikrokorta.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kudde! Jättekul att man kan återanvända textilier på så många sätt! :)

    SvaraRadera
  4. I love this pillow!!! The background fabric really makes it sing!!!
    So fresh and sweet!
    Chris :o)

    SvaraRadera
  5. Superläcker kudde! Vilken smart idé att använda gamla broderade tavlor, - vackra tyger att kombinera med finns det ju hur många som helst.

    Listor gör jag bara när jag ska ut och resa. På jobbet är jag i och för sig post-it-lapp-människa, men här hemma tar jag saker som de kommer. Har väl någon slags turordning i huvudet som jag försöker hålla mig till, men det lyckas sällan.

    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!