måndag 20 juni 2011

Klätterstöd & luktärter

Bild publicerad i Allas

Hej måndag & midsommarvecka!
Hoppas ni haft en härlig helg vänner. Jag har hunnit med trädgårdsarbete, loppis och ett par fotbollsmatcher. En helg helt i min smak alltså :)
Kom dock på att jag glömt så luktärter... Känns lite sent nu. I fjol fick de slingra utmed klätterstöd jag knåpade ihop av bambupinnar och bast.
Mamma hon inspirerades av ett trädgårdsprogram och låter nu sina luktärter klättra utmed en gammal sängbotten av stålfjädrar :) Måste spana in det senare i sommar.
Blir lite nyfiken och måste fråga: Hur klättrar era växter?

Fånga dagen ♥

4 kommentarer:

  1. Bezaubernde Fotos und ich wünsche viel Freude bei den Vorbereitungen für das Mittsommerfest!
    Viele Gruesse,
    Maartje

    SvaraRadera
  2. Mannen har gjort en stooor lååång låda som vi planterar i till sommaren. Den står efter kortsidan på verandan. Och fastspikat på verandakanten sitter massor av gärdsgårdspinnar, lodrätt (som ett "staket") sen har vi trätt småpinnar vågrätt, omlott mellan gärdsgårdspinnarna. Voilá - så blev det en perfekt spaljé för luktärt bl a att klättra i.

    SvaraRadera
  3. Mina luktärter klättrar på DINA fina flätade stöd! Längtar så tills det börjar blomma!
    Såg att det var flera stora loppisar i krokarna under helgen, men tillbringade lördag-söndag i Blekinge så jag missade dem. Gjorde du några roliga fynd?
    Ha det så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Jag har missat luktärt med iår. Jättesynd, likaså krasse. men det får bli nästa år istället. Kanske lika bra att skriva listan redan :-)

    Trevlig midsommar önskar jag dig.
    Kram Linda

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!