söndag 5 juni 2011

Mitt planteringsbord

Bild publicerad i Allas nr 23

Hej mitt i denna härliga helg!

Är inne i skuggan en stund och bjuder en bild från mitt planteringsbord. Ett
enkelt gammalt bord klätt med vaxduk och lite nött & nytt för förvaring.
Bilden är från förra sommaren då det grönskade som bäst i odlingslådorna i förgrunden. Än växer det inte lika bra, men det tar sig absolut.
Planteringsbordet har jag nyss fyllt med dagens fynd från växtmarknaden i
grannbyn. Jag säger bara håll utkik efter växtmarknader! Bättre ställe att fynda växter på finns inte. Dessutom får man ofta massor med goda råd från rutinerade odlare på köpet.

Dags att ut och sätta spaden i jorden. Stockros, nävor och riddarsporre ska planteras :)

Kram ♥

Ps. Fler detaljer och tips runt mitt planteringsbord hittar du i veckans
Allas. Finns ute ett par dagar till.

2 kommentarer:

  1. Ja, oj vilket väder vi har fått! Härligt, härligt, även om man blir lite slö i skallen emellanåt.
    Nu grönskar det i mina odlingslådor också, hurra så spännande! Enda nackdelen med pallkragar är att man får vattna och vattna...
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Ser helt underbart ut... din planteringshörna!! En sån där stege har jag varit på jakt efter i mååånga år... Fortsätter att leta ;-) I år kanske jag har tur.....

    Nu ska jag ut (skönt med sovmorgon....)!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!