fredag 19 augusti 2011

Blommor och björnbär

Bild publicerad i Allas

Snart helg igen :) Härligt, härligt! Här vankas kräftskiva i dagarna två ! (Ja, med paus emellan alltså).
Har lovat att fixa blommorna och ska strax ut och plocka vad natur och trädgård ger.
Som vanligt när jag är i farten blir det något efter principen man tager vad man haver. Krondillen i odlingslådorna kommer till nytta inte bara till kräftorna. Och så ska jag ut i diket och plocka björnbär att ha i buketten. Någon röd rucbeckia blommar också i trädgården, liksom chokladblomman - ja det ska nog kunna bli något. Annars kan man alltid knipa blommor från en krukväxt. På bilden ovan har jag använt cyklamen för den vackra röda färgens skull.

Må väl ♥

Ps. Roligt att ni gillade mitt loppisfynd. Tror jag ska hinna med en ny loppis på söndag även om det känns som att min fyndfaktor är fylld för säsongen.

2 kommentarer:

  1. Kräftskiva i dagarna två låter kul, men intensivt!
    Vi ses i Ballingslöv på söndag förmiddag, - sno inte mina fynd bara, hehe!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig kräftskiva!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!