onsdag 17 augusti 2011

Loppisfynd!


Se här vilket fint fynd jag gjorde på Vejby loppis förra helgen. En stor,
välbevarad världskarta. Några år på nacken har den för gränserna är inte
riktigt samma idag. Ynka 50 kronor fick jag ge :)
Just nu står den vid kakelugnen i köket i väntan på sin rätta plats. Kan hända är det någon av pojkarna som vill ha den annars gillar jag att sitta och studera den från min plats vid köksbordet.

Nu ska jag måla ett gäng andra loppisfynd! Men det är till ett jobb, så det kan
jag inte visa ännu.

Njut dagen ♥

Ps. Ser förresten att det mesta som anas i bild är loppisfynd. Tallrikshyllan, porslinet, nummerplåten - och nästan kakelugnen också för den köpte vi på
annons i början av 90-talet. Då stod den uppsatt i ett annat hus, men det är
en helt annan histora...

6 kommentarer:

  1. Jises vilket fynd! Gamla kartor är så fina. Ska bli kul att se vad det andra som du satt tänderna i är för något! Ha de gott!
    / Johanna

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh vilken TOKsnygg världskarta!!! Gjorde precis ett inlägg med såna. Har alltid gillat dem, speciellt de gamla. Lucky you, riktigt kusligt bra pris oxå!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket fynd! Jag har länge gått och suktat efter en sådan till mina killars rum. Så säg bara till om du känner att den inte platsar hos dig! Hihi, blink blink!
    Ha det bäst!
    Kram Liv

    SvaraRadera
  4. Härliga fynd! Kaetan är urfin!

    SvaraRadera
  5. Vejby loppis! Ja, där har det fyndats mycket genom åren. Bla en urfin wiltonmatta för 20 spänn. Mycket nöjd med det köpet.

    Fin karta, minner om gamla skoltider där fröken spelade orgel och sjöng Morgon mellan fjällen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd, roligt när man hittar fina saker billigt.

    //Johanna

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!