fredag 14 oktober 2011

Min chokladblomma


Snart helg! Och jag har plockat in de sista blommorna av min mörka skönhet chokladblomman. Själva växten har åkt ner i källaren på vinterförvaring tillsammans med pelargonerna. Tur var väl det för i morse vaknade jag till ett frostvitt vackert landskap. Frågan är bara om min chokladblomma behöver lite extra omsorg över vintern? Har ni några tips?

Fin fredag till er alla ♥

Nu ska jag fika på chokladbollar som yngste sonen bakat. Mums!

Uppdatering:
Nu har jag fått tips av mamma hur chokladblomman ska tas om hand.
Den ska förvaras precis som dahlialökar, alltså utan jord. Tack mamma ♥

3 kommentarer:

  1. Din chokladblomma är så vacker! Jag måste hålla utkik efter sån för jag skulle så gärna vilja ha en.

    Ha en riktigt fin helg ♥

    SvaraRadera
  2. Har en själv och önskar också tips på vinterförvaring.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Jag är rätt dålig på vinterförvaring av växter. Om något lyckas överleva och vakna till liv i vår igen så är det nog mer tur än skicklighet. Ska iallafall försöka hålla liv i de fina pelargonerna du hade med dig i våras, - de har verkligen varit praktfulla i sommar!
    Annars har jag kopplat bort trädgården mentalt, det blir nog inte så mycket mer pyssel där ute i år. Håller med dig om att löven kan ligga kvar till våren, de bidrar ju med både näring och lite värme till andra växter under vintern.
    Ha en riktigt skön söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!