fredag 25 november 2011

Mosshjärta ♥

Bild tidigare publicerad i Allas

Inte mycket tid vid datorn denna vecka... Men ni må tro att era fina hälsningar
i förra inlägget värmer. Stort tack ♥
Ni får stå ut med en krans till idag. Det är ett mosshjärta bundet runt en
stomme i halm (jag hittade min på Ica Maxi). Börja med att klä stommen i
mossa. Använd grön spoltråd att binda med och fyll på med kuddmossa för att
få den bulliga formen. Sen kan du dekorera med vad du har tillhands. Röda
äpplen, torkade apelsinskivor, kottar eller kvistar och röda bär. För att
förstärka formen drog jag ett par kvistar röd kornell runt hjärtat. Fäst allt
med bitar av elefanttråd och dra runt med röd buljongtråd. Alla trådar hittar
du i hobby- eller blomsterbutiker.

Nu kallar kransverkstaden på mig igen...
Men kanske vi ses på julmarknaden i vår lilla by imorgon. Norra Sandby
Sockenhus (nordöstra Skåne) kl 10-15.

Hjärtligt välkomna ♥

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot.
    Det ville pynte herhjemme hos mig:-)

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt hjärta!!! Låter så trevligt med er kransverkstad!!

    Lycka till på julmarknaden!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Ahhhhh....vilket fiiiiint hjärta! Jag blir alltid så pysselsugen när jag tittar in hos dig, men när jag väl sätter mig ner för att fixa till något så är det alltid nåt som saknas...och så rinner det liksom ut i sanden... Måste nog vara lite mer planerad om det ska bli av...
    Ha en riktigt mysig adventshelg!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Åhh...va duktig du ÄR!!
    Superfina kransar o hjärta.
    Fick Allers skickat till jobbet, superkul att se vad du gjort!
    Önskar dig en underbar advent och Jul!
    Kram
    Petra

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!