torsdag 26 april 2012

Drömmen om ett växthus

Bild tidigare publicerad i Allers Trädgård

Visst drömmer även jag om ett växthus. Kanske inte så mycket för att driva stora fröodlingar. För mig skulle det mer vara en behaglig plats med mysiga medelhavsväxter. Tänk vindruvor i taket, fikon- och olivträd, en rostig gammal järnsäng att vila middag i och ett solvarmt tegelgolv. Veckans Allas visar ett sådant växthus. Lyckost dig Birgitta!

Kram i regnet ♥
Tänk att sitta i ett växthus när regnet smattrar... Säkert inte dumt alls.

På bilden ett miniväxthus byggt av gamla fönster. Beskrivning finns i Allers Trädgårds tidning Lyckas! Perfekt för tomatplantor. Och katter :)

5 kommentarer:

  1. Hej fina Pernilla,
    Ja men så skönt att inte vara ensam om att föredra "Slow blogin" ;)))
    Växthusdrömmar...jag sitter här med orangeridrömmar. Ja det har jag
    visserligen gjort sedan 15 år tillbaka men just nu känns det som att de
    är närmare än någonsin. Drömmer om tegelgolv, vackra fönster, en
    mysig eldstad att värma sig vid och att kunna sitta ute fast ändå i skydd
    från vind och regn...och kanske sommarens plåga mygg och knott :)))

    Kram vännen!
    Carina

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt litet miniväxthus, precis vad jag också har haft planer på, men nu får det bli en pergola istället.

    Jag njuter alltid så av dina vackra bilder och fina inspiration här!

    Ha en toppenfredag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Den drömmen delar jag definitivt med dig! Tänker mig också mer som ett orangeri, där jag kan ligga under vinrankorna och lata mig om sommaren.
    Nu håller vi tummarna så det knakar för härligt trädgårdsväder till helgen!
    Kram på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Vi byggde om en bit av vår altan till ett växthus, som en sluss mellan inomhus och utomhus. Kan lova att det är hur mysigt som helst när regnet smattrar...

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!