torsdag 18 oktober 2012

"Om hösten är jag som mest kreativ"

Mariette från Liljor & Tulpaner pryder omslaget till Land
Foto: Olof Abrahamsson
En av mina favoriter i bloggvärlden är Mariette som driver Tulipa Blomsterverkstad i lilla Knäred. Ja, hon är absolut lika trevlig i verkligheten, det vågar jag lova efter flera reportage och möten. En mer kreativ person får man leta efter. Hon har blomsterbutik men inspireras stort av naturen och skapar av allt och inget. "Det är viktigt att våga provar sina idéer. Inget är rätt eller fel" säger hon.
Mellan varven av blomsterbindning målar hon möbler som också säljs i butiken. Dessutom driver hon en av de finaste nätbutikerna. Allt gör hon på sitt eget vis. Det är nog det som inspirerar mig mest. Att hon vågar gå sin egen väg. "Om jag gör det jag tycker är roligt så hinner jag mycket på en dag" konstaterar hon.

Själv peppar jag mig med Mariettes många kloka ord och tänker att det här ska bli en bra dag!
Prova du med ♥

1 kommentar:

  1. Men tack söta Pernilla!
    Vilka fina ord!!!!

    Jag är verkligen så glad för de jättefina reportagen du och Olof gjort hos mig!
    Mer än nöjd varje gång!!!!

    Stor kram!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!