fredag 16 november 2012

Adventskransar

Bild tidigare publicerad i Allas

I helgen förvandlas vårt garage till kransverkstad ☺ En mysig jultradition som min goda granne och jag lyckats hålla vid liv i över tio år. Vi bullar upp med kaffe, pepparkakor och clementiner. Sen sitter vi där bland mossa och granris och binder våra kransar samtidigt som vi pratar om stort och smått. Riktigt trevligt det där att vara kreativa tillsammans. Prova själv!
Kan tipsa om att flera kransar att inspireras av kommer i nästa veckas Allas, nr 48.
 
Glad fredag ♥
 
Kransen på bilden är egentligen gjord som en höstkrans, men funkar fint till jul också. Jag band runt en hjärtformad stomme från Wanstadius Trädgård med en blandning av buxbom, hortensia, silvertrassel och "smällbär".

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter Pernilla, säljer ni fortfarande era kransar?

    Tycker mig komma ihåg att ni för några år sedan stod på julmarknad och sålde era vackra alster.

    Ha en underbar fredag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det julmarknaden i vår lilla by vi laddar för. Lördag 1 december kl 10-15 bjuds massor med julmys i Norra Sandby Sockenhus. Hjärtligt välkommen Maria - och alla ni andra ♥

      /Pernilla

      Radera
  2. Du är verkligen suverän på det där med kransar! Jag har redan börjat oroa mig över att jag ska bli utan Pernilla-krans i år, för vi är i Malmö fredag-lördag just den helgen det är julmarknad i Norra Sandby. Vi kommer säkert hem framåt eftermiddagen, men då är väl dina fina kransar slut... Tror jag får höra av mig till dig dagen innan och be dig lägga undan den finaste till klockan 15, hihi! Här på Solhäll har vi jultraditioner minsann, och din fina krans hör definitivt dit!

    Har just läst ditt fina reportage i julnumret av Lantliv, - vilket makalöst fint hem! Du måste ha världens bästa jobb...

    Önskar dig och de dina en fortsatt fin helg!
    Kram från Broby!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla rara ord!
      Självklart fixar jag en krans till dig, Anna-Karin. Jag hör av mig.

      Ha det gott!
      /Pernilla

      Radera
  3. Såå inspirerande att kika in här och det kliar i fingrarna efter att ha sett dina fina verk.

    Önskar dig en fin dag!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Blir så glad att kunna inspirera ☺ Nu ska jag kika in hos dig!
      /Pernilla

      Radera

Välkommen att lämna en hälsning!