onsdagen den 21:e november 2012

Kranskurs




Så kul det var att hålla kurs! Kanske dags att ta upp den där idén om att arrangera kranskurser här hemma... Himla mysigt är det i alla fall att få inspirera andra och se krans efter krans ta form.

Borden var dukade med mängder mossa, kottar, kvistar och vintergrönt i alla former. Även dekorationerna var så naturliga som möjligt. Gänget högg in med stor arbetsglädje och började binda kransar som om de aldrig gjort annat. Ja, de var så raska och flitiga att jag nästan kände mig överflödig... Jag fick mest lära fix & trix med hur man får allt att hålla på bästa vis. Men de såg så stolta ut när de gick hem att jag hoppas de var nöjda.

Kram från kransverkstaden ♥

6 kommentarer:

  1. Det är fint med hyacint i kransen Det brukar jag också ha.
    Ingen krans gjord här ännu men det kommer kanske.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hyacint är en favorit! Men nu har jag även upptäckt att tazettlökar blir fint. De är ju lite mindre, så man kan sätta flera tillsammans.

      Tack för att du kikar in!
      /Pernilla

      Radera
  2. Du är så pysslig och gör så fint! Jag kommenterar sällan dig tyvärr men du ska veta att jag följer dig och dina fina stylingar. Hoppas du får en skön helg!

    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Roligt att veta vilka som kikar in. Dessutom hittade jag ju till din fina blogg nu :)

      Här blir det en helg i kransverkstaden!
      Fin fredag till dig!
      /Pernilla

      Radera
  3. Åh så himla mysigt med kranskurs, och jag kan tro att alla var jättenöjda med sin krans :). Jag är lite dålig på att kommentera här inne, men lovar att skärpa mig, jag läser och inspireras hela tiden :)

    Ha en jättefin helg!
    Varma hälsningar
    Ulrica

    SvaraRadera
  4. Blir det kranskurs hemma hos dig, så står jag först och knackar!
    Kan inte tänka mig en bättre lärare än du!
    På torsdag dyker jag upp och inspekterar årets alster. Jag kan slå en pling innan jag åker, just in case.
    Kram så länge!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en hälsning!