onsdagen den 9:e januari 2013

Vårblommor och pastellfärger

Bild från Blomsterfrämjandet / Fotograf: Anna Skoog

 
I januari slår den där längtan efter skira vårblommor och pastellfärger alltid till hos mig.
Nu har jag - och alla ni andra som känner likadant - en ny skönhet att sukta över. Det är en kameliablommande vårazalea vid namn AIKO - döpt efter en japansk prinsessa. Ja, hur vackert låter inte det. Ska med en gång säga att azaleor och jag inte är direkt kompisar, men den här kommer jag inte att kunna motstå.
 
Nu väntar målarpenslarna på mig : ) Sen ska det fixas för tulpanplåtning!
 
Kram ♥

Tillägg:
För att garantera hög kvalité kommer azalean att finnas i handeln tidigast i februari - mars. Den säljs i speciella lätt igenkännbara silvergrå krukor.

7 kommentarer:

  1. Så söta de är, ser nästan ut som små kvistrosor. Håller medom att Azaleorna inte är de lättaste att hålla i skick, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset kära du!
    Får hålla utkik efter dessa fina blommor, även om mina fingrar inte hör till det gröna slaget!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vårblommor så härligt
    Var och köpte krispiga vita tulpaner i dag
    God fortsättning
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Underbart!!! Den ska jag spana in:)

    SvaraRadera
  5. Ja jisses vad man längtar efter vårblommor nu! Här hemma finns både en bukett tulpaner och en bukett ranunklar. Den där Aiko var ju en riktig sötnos, - kanske får ta mig en närmare titt på henne när hon dyker upp i affärerna senare i vår. Tack för tipset!

    Nu blir jag väldans nyfiken vad du har för målarprojekt på gång. Kanske ett kommande blogginlägg?!

    Ha en fortsatt fin helg! Kram från grannbyn!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset, blommor är inte min starka sida så det är alltid bra att få tips från de som har mer koll :)

    Tack för din kommentar om tavelväggen, min man muttrar över den varje dag men alla andra verkar hålla med mig om att den är rätt najs!

    Ha en skön vecka!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  7. Alla:
    Tack snälla ni för alla fina hälsningar ♥
    /Pernilla

    SvaraRadera

Välkommen att lämna en hälsning!