tisdag 30 april 2013

Bind din egen vårbukett

Bild tidigare publicerad i Allas
 
Ibland är det kul att testa något nytt i blombuketten. För att få fram en skön trädgårdskänsla i min annars så skira lilla bukett stack jag knubbiga vårlökar på grillspett. Lökarna fick ta plats tillsammans med knoppiga kvistar, tulpaner, anemoner och ranunkel. Kanske ett tips till kvällen gå-borts-bukett? Slå om med ett vackert papper och tänk på att inte placera i glasvas, där blir grillspetten inte så roliga...

Glad Valborg ♥
Tack för alla fina hälsningar på sistone ♥   Rabarbern är nu i jorden, så håll tummarna : )

5 kommentarer:

  1. Vilken kul och annorlunda idé!

    Trevlig Valborg!
    Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé!!! Skoj med nått nytt i buketten!

    Nu hoppas vi på att rabarberna växer till sig ordentligt så det kan bli många goa rabarbepajer!!!

    Tack för påhälsningen!!! Så roligt att du gillade min blogg!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Finfin bukett!
    Ha en mysig Valborgskväll!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Önskar att jag hade din känsla för det där med buketter, men det har jag verkligen inte.
    Tur vi har en fin liten blomsteraffär här i byn, så man kan få hjälp!
    Skönt med en extra ledig dag imorgon, och SMHI har utlovat sol. Det får bli en dag i trädgården, hurra!
    Ha en fin Valborg och en skön 1:a maj!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bukett! Så fiffigt med vårlökar på spett, underbart. Det gäller att vara uppfinningsrik=)
    Håller tummarna för rabarbern=) Glad Valborg!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!