fredag 19 april 2013

En dag i Danmark



Var i dejliga Danmark igår och njöt av den härliga atmosfären. Det var längesen sist, men jag måste säga att Köpenhamn aldrig gör mig besviken. Vet inte exakt vad det är, men staden gör mig glad. Idag dansar fingrarna över tangenterna och jag försöker få så mycket som möjligt gjort när energin är på topp.

Kan hända blir det en ny rolig utflykt imorgon. Jag har ju aldrig varit hos Gua, men nog är jag nyfiken på att få kika in i Mor Augustas garage. Imorgon lär det ju dessutom vara ett alldeles särskilt gott tillfälle att åka dit då hon lockar med stor Brocante i trädgården.

Njut dagen ♥

Vill ni ha fina tips om Köpenhamn så kika in hos Nordingården Hon har full koll!  Även vi njöt av vår lunch på vackra Gråbrödre Torv och strosade bland blomsterhandlare och folk kring saluhallen vid Norreport. Sen blev det allt det klassiska som också nämns; Notre Dame, Systrarna Grene och även Plint. Nästa gång ska jag kolla närmare på Gammel Strand. Hoppas det blir snart ☺

3 kommentarer:

  1. Ja, det är alltid lika underbart och inspirerande att komma över till Danmark!
    Klart att du måste ta en tur till Gua och hennes sanslöst vackra butik i helgen! Jag var där i påskas, ville flytta in... :)
    Hon är en sån underbar tjej också, och hennes solsken smittar verkligen av sig!
    Ha en fin helg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hejsan!!! Danmark är väl helt underbart...gillar deras mentalitet så mycket...för att inte tala om stilen i inredning o blommor jisses!!!!!! En tur till Gua hade varit sååå kul ha aldrig varit där men en liten tripp i sommar får det nog allt bli!!! Ha en fin helg kram från Maja

    SvaraRadera
  3. Men tusen tack Pernilla! Så kul att du gillade mitt Danska inlägg ;) Och för länken! Tack själv, för alla inspirerande bilder, här och i alla tidningar! Mari.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!