fredag 26 april 2013

Rackarns rabarber



Rabarber lär vara enkelt att odla. Själv har jag dock misslyckats med mer än en nyplantering. Men nu tror jag faktiskt att jag vet felet. Jag har helt enkelt skördat för tidigt. Med nya plantor ska man vara tålmodig och vänta till nästa års skörd...
Skam den som ger sig. En ny planta har införskaffats och i helgen ska den ner i jorden tillsammans med en rejäl dos hönsgödsel.
Sen får jag väl nalla rabarber av grannen i stället för att försöka skörda eget. Redan i fjol plockade jag av deras överflöd och kom med nybakat som tack. Hoppas det funkar även i år : )

Trevlig helg ♥

4 kommentarer:

  1. Och när du sen får en rabarberbuske som håller måttet så kommer du aldrig att få bort den;) Tror att maken har kört över våran tio gånger de senaste åren (utan min tillåtelse) och den kommer lika glatt ändå

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Tänk att sen nästa år få njuta av din alldeles egna rabarber... Slår vad om att dom blir lite extra goda också! ;-)

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hade jag bott i närheten hade du fått av mig för vi kan gödsla med våra rabarber. Väller över och tar aldrig slut! Men ack så gott och nu längtar man bara efter att få skörda de första späda och baka en smaskig paj på dem.

    God lördagskväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så härligt med rabarber, nu fick du mig att längta efter rabarberskräm=)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!