torsdag 25 juli 2013

Vattna, vattna - och baka lite



Åh vilken underbar sommar vi fått! Jag njuter i fulla drag av värmen och den sköna semesterlunken. Men det gäller att vattna, vattna och vattna. Fast i ärlighetens namn är vi inte särskilt noggranna med det. I odlingslådorna växer det någorlunda, men gräsmattan är brunbränd och sticks...
Lavendeln däremot den stortrivs och nu är det hög tid att plocka lavendelblommor och lägga på tork. Just nu hänger faktiskt regnet i luften så det är bäst jag sätter fart. Sen ska det provbakas en rad nya lavendelrecept ☺

Sommarkram till dig ♥

Tips!
Smaksätt sockerkakan med 1 msk smulade lavendelblommor. Smakar ljuvligt. Eller baka godaste lilla mördegskakan med smak av lavendel. Mitt recept hittar du här och här får du några tips om att torka lavendel

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för recept och fina tips!
    Ja, lavendeln trivs fint i år, och jag gick precis och funderade på om jag kunde göra något med dem...

    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att kunna inspirera :) Lycka till!
      /Pernilla

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!