fredag 16 augusti 2013

Dukningstips!

Bild tidigare publicerad i Allas


Snart helg och tid att njuta lite extra av både måltid och dukning. Tänkte därför bjuda på ett dukningstips. Mitt lilla tips går i grönt och förgyller den enklaste dukning.
Texta gästernas namn på såpinnar och stick ner i krukor med kryddörter. Duka med en kruka för varje gäst och bordsplaceringen är klar. Som extra bonus finns färska kryddor att skörda direkt vid tallriken.

Trevlig helg ♥

Vi tar ett litet helgtips också för dig som är ute och kör i Skåne. Jag menar även om semestern är slut kan man ju göra utflykter ☺ Är du i krokarna runt Örkelljunga och E4:an så missa inte mysiga gårdscaféet Vildrosor & Höns. Det är väl värt tio minuters omväg att komma till denna pärla.

9 kommentarer:

  1. Det gäller att inte ha för många gäster... Det där caféet måste spanas in. Jag bor ju i Örkelljunga. Aldrig hört talas om det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan dela en planta och plantera i riktigt små lerkrukor - det finns alltid lösningar :)
      Åh då har du en rolig utflykt framför dig! Kika i veckans Land om du vill veta mer.

      Trevlig helg!

      Radera
  2. Halloj!
    Härlig blogg du har! :)
    Konstigt att man är så dålig på att besöka sånt som ligger nära(bor också i Ö-a), fast man pratat om det läänge.. Bara namnet låter mysigt.. ;)

    Psst.. Ett annat tips är Ann-tikt & Sånt, utanför Mellbystrand.
    Ha en trevlig helg! /Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Javisst är det märkligt att det som finns nära ofta blir bortglömt... Vågar lova att Vildrosor och Höns är lika vackert som det låter!

      Hos Ann har jag varit flera gånger :) Ett reportage från deras vackra hem kommer i nästa nummer av Drömhem & Trädgård.

      Fortsatt fin helg!
      /Pernilla

      Radera
  3. Tack för både dukningstips och utflyktstips! Bara namnet på det där stället i Örkelljunga känns lockande!
    Mitt utflyktstips är loppisen i Ballingslöv imorgon (18/8). Där har vi ju stött på varandra förut; hoppas vi ses imorgon också! Eller på trädgårdsdagen på Bäckaskog nästa söndag?
    Kram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr missade jag loppisen... men då fick du kanske ha fynden i fred ;)
      Jag tror minsann det får bli en tur till Bäckaskog - håller tummarna för att vi ses :)

      Kram!

      Radera
    2. Ballingslöv erbjöd inte riktigt samma fyndstandard som det har varit förr om åren, men det blev iallafall en liten träbänk och några gamla terracottakrukor (som vanligt).
      Hoppas vi ses på Bäckaskog! Tror jag ska försöka komma redan på förmiddagen i år.
      Kram så länge!

      Radera
  4. Fint dukningstips! Jag gillar att duka och det här var ju jättecharmigt :) Tack för det!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för hälsningen!

      Ha det gott!
      /Pernilla

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!