torsdag 29 augusti 2013

Kudde i batik - DIY

Bild publicerad i Amelia Höst 2013

I somras hade jag och min vän Ulrika en härlig dag då vi färgade i batik. Riktigt roligt var det - och inte alls svårt måste jag säga. Ja, lite kladdigt såklart. Men inte svårt. Perfekt att prova nu när den sköna sensommarvärmen dröjer kvar.
Våra bästa tips finns ute i Amelia Höst, men några ord på vägen kan jag ge.
Se bara till att få med dig någon förpackning av Herdins textilfärg med tillhörande salt att fixera färgen med när du handlar inför helgen. Jag hittade allt som behövdes på ICA Maxi.
Vi utgick från ett vitt kuddfodral, från Ikea, som fanns här hemma. Mönstret fick vi fram genom att vecka kuddfodralet och knyta om med snöre i "ränder". Sedan var det bara att doppa i färgbadet och följa instruktionerna på förpackningen. Hur spännande som helst att veckla upp och hänga på tork.

Kram ♥

2 kommentarer:

  1. Skoj med batik, gjorde massa t-shirts på högstadiet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt roligt är det :)

      Ha en härlig helg!
      /Pernilla

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!