fredag 20 september 2013

Höstkrans - och en kurs!



Om solen visar sig i helgen tänker jag njuta några timmar i trädgården och röja inför hösten. Kan hända blir det en krans också. Snabbt och enkelt vill jag ha det,  så det lutar åt en helt naturlig krans av kornell. De röda kvistarna är mjuka och lätta att forma även utan stomme och dessutom är bladen vansinnigt vackra.

Glad fredag ♥
Hos mig åker grabbarna ut ikväll för här vankas strax tjejfest!

Ja, förresten. Till advent blir det kranskurs här i vår lilla by. Det är min goda vän och granne Monica och jag som bjuder in till en mysig kväll där du kan skapa din egen adventskrans. Mer info kommer.

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul och binda krans roligt med kurs
    synd att jag bor så långt ifrån!
    Ha en jättefin dag
    kram Tina

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina och inspirerande blogg. Precis i min stil. Nu ska jag ut och leta kornell. Växter de i Västerbotten? Jag har aldrig tänkt på det.

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Johanna

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!