söndag 29 december 2013

Nyårsdukning - hitta stilen!

Bild publicerad i Amelia
Kuddar från Lilla Villa Vita
Print av Camilla Ström / millandantesign

Ibland när jag ska försöka hitta stilen samlar jag saker på ett ställe och bygger på efterhand. Lite så gick det till när jag gjorde årets nyårsdukning för Amelia.
Här inspirerade det gamla ordspråket: "Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått". Vi dammade av farmors finporslin och blandade med nytt, lånade udda stolar av grannen och komplettera med blå och gyllene detaljer. Allt plåtades i studion hos Jönsson Bilder och resultatet hittar du i Amelia nr 1 (finns ute i butik nu).

Njut årets sista dagar ♥

8 kommentarer:

  1. Tack Pernilla!
    Jag lånade er bild, hoppas att det var okej? Ni är så duktiga!
    Önskar dig en finfin söndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Inga problem!
    Tack själv Maria ♥
    Kram
    /Pernilla

    SvaraRadera
  3. Så fint reportage Pernilla!! En ära att få vara med:)
    Kram och gott nytt år!
    Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Milla!
      Gott nytt år ♥

      Radera
  4. Jag älskar blått! Det där porslinet var ju bara så fint alltså... :) Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - det är danskt porslin. Själv har jag egentligen aldrig gillat blått särskilt mycket - men blå-vitt porslin är alltid vackert.

      Gott nytt år ♥

      Radera
  5. Jag äääälskar nyårsdukning!
    Fast i år är vi bortbjudna till goda vänner, så jag missar det roliga...
    Hoppas du och de dina har haft en fin jul.
    Gott slut och gott nytt år!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det roligt att duka fint och speciellt till högtider. Här har vi haft en härlig jul - så lugnt och skönt. Mysigt på Solhäll också ser jag på bloggen : )
      Gott nytt år och tack för alla dina hälsningar här ♥

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!